گردشگری و توریسم

بیش از ۲ هزار بسته حمایتی میان اقشار نیازمند سقز توزیع شد

کامیل کریمیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ضمن قدردانی از حافظان سلامت و کادر درمانی بیمارستانی شهرستان سقز، اظهار داشت: بعد از اینکه ویروس کرونا در شهرستان شیوع پیدا کرد بصورت خودجوش کمپین‌های مردمی برای حمایت از افراد کم درآمد و قشر ضعیف جامعه تشکیل و کمک‌هایی جمع‌آوری و میان آنها توزیع گردید.

وی با بیان اینکه استانداری کردستان و مجموعه خیرین استان در اقدامی حمایتی، ۴۰ هزار بسته حمایتی را در ۲ مرحله برای توزیع میان اقشار نیازمند تامین کردند، افزود: در مرحله اول ۱۵ هزار بسته در میان اقشار محروم شهرستان‌های استان توزیع می‌شود.

فرماندار ویژه سقز با اشاره به اینکه سهم این شهرستان از ۱۵ هزار بسته مرحله اول، ۲ هزار و ۲۰۰ بسته حمایتی است، یادآور شد: این بسته‌های حمایتی شامل مواد غذایی (برنج، مرغ و روغن) است.

کریمیان اضافه کرد: تمام تلاش ما این است که بسته‌های حمایتی را در میان افراد نیارمند واقعی، کارگران فصلی، روستاییان، خانواده نیازمند ساکن در حاشیه شهر، افراد ضعیف جامعه که تحت پوشش هیچ ارگان حمایتی نیستند و همچنین افرادی که محل درآمد آنها در معرض خطر قرار گرفته است، توزیع کنیم.

وی با تاکید بر اینکه این افراد را از طریق ائمه جماعت، کمپین و انجمن‌های مردمی فعال شناسایی کردیم، گفت: از انجمن‌ها و کمپین‌های مردمی که در طول بحران کرونا، مردم و بیمارستان‌های سقز را یاری کردند قدردانی می‌کنیم.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تاکنون ۷۶ هزار و ۳۸۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به چهار هزار و ۷۷۷ نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز چهارشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از آن اضافه کرد: از دیروز تا امروز ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۵۱۲ بیمار جدید مبتلا به کووید در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۷۶ هزار و ۳۸۹ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و تا امروز چهار هزار و ۷۷۷ نفر از بیماران، جان باخته و دیگر در بین ما نیستند.  

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.