گردشگری و توریسم

آقامحمدی: رسانه ها بسته‌های خبری سلامت منتشر کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، «علی آقامحمدی» که ریاست کارگروه ارزیابی رسانه ای مدیریت بیماری کرونا را بر عهده دارد، این مطلب را  چهارشنبه در سومین نشست این کارگروه در سالن پبامبر اعظم (ص) وزارت کشور در جمع مسوولان و نمایندگان رسانه ها و دستگاههای اجرایی عضو بیان کرد.
وی گفت: سلامت همچون تأمین امنیت، غذا و مسکن از نیازهای اولیه همه شهروندان و حتی مهمتر از آنهاست و با شیوع ویروس کرونا در جهان، اهمیت نقش رسانه ها در حفظ سلامت فردی و عمومی هرچه بیشتر آشکار شده است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: این وضع ایجاب می کند که رسانه ها برنامه ریزی دقیق و هوشمندانه ای برای پاسخ به دغدغه های مردم در حوزه سلامت داشته باشند.
وی گفت: همه رسانه ها به ویژه صدا و سیما مسوولیت سنگینی در تقویت نظام سلامت کشور بر عهده دارند و همان طور که مسأله هواشناسی وارد مقوله بخش خبر در رسانه ها شده، باید حوزه سلامت نیز در برنامه های آنها  جایگاه خود را پیدا کند.
آقامحمدی با تأکید بر اینکه هیچ چیز از سلامت جامعه مهم تر نیست، اهمیت موضوع پیشگیری را در این زمینه یادآور شد و گفت: همواره پیشگیری بهتر از درمان است و به همین دلیل، باید در برنامه های خبری و رسانه ای، اطلاعات و آگاهی عمومی نسبت به حوزه های پزشکی و سلامت عمومی تقویت شود.
رییس کارگروه ارزیابی رسانه ای مدیریت بیماری کرونا در بخش دیگری از سخنانش، به وضع اشتغال و بیکاری در کشور در شرایط کنونی اشاره و اظهار کرد: در وهله نخست، باید اطلاعات جامع شغلی از همه افراد جامعه داشته باشیم تا بتوانیم متناسب با این اطلاعات سیاستگذاری کنیم.
وی افزود: امروز باید ببینیم چند درصد شغل های رسمی و غیر رسمی در فضای کرونایی کشور آسیب دیده و چه شغل هایی فعال شده اند و بر اساس اطلاعات جامع، برای همه این گروهها برنامه و هدف داشته باشیم.
آقامحمدی همچنین با اشاره به اینکه بررسی ها نشان می دهد جمعیت ایران تا سال ۲۰۴۰ میلادی وارد دوره پیری خواهد شد، تصریح کرد: برای همین، باید از جمعیت جوان فعال کنونی کشور نهایت بهره برداری را داشت. جمعیت جوان کشور یک موهبت است و باید با فعال کردن این طیف جمعیتی به تولید ثروت در کشور بپردازیم.