گردشگری و توریسم

الحشد الشعبی: ۱۲ داعشی در کرکوک به هلاکت رسیدند

الحسینی در  مصاحبه با المعلومه گفت که در نتیجه چند رشته عملیات نیروهای الحشد الشعبی در مناطق جنوبی و غربی  کرکوک در طول ۷۲ ساعت گذشته ۱۲ تروریست داعش از جمله یکی از رهبران آن به هلاکت رسیدند.

وی افزود که‌ حملات اخیر داعش در جنوب و غرب کرکوک یک هفته پس از خروج نیروهای آمریکایی از پایگاه «کی وان» به معنای چراغ سبز و نشانه ای از حمایت آمریکایی ها از داعش است.
الحسینی تاکید کرد که حملات متعدد و اخیر داعش شاهدی دیگر بر کنترل این گروه و بیانگر روابط نزدیک آمریکا با تروریست های داعش است.
وی ادامه داد که الحشد الشعبی برای جلوگیری از خطر تروریسم و تحرک داعش در مناطق آزاد شده مجموعه ای از اقدام های امنیتی را در دستور کار قرار داده است.
داعش به تازگی به چند مقر نیروهای امنیتی در برخی مناطق جنوبی و غربی کرکوک حمله کرد که منجر به تلفات در بین نیروهای امنیتی عراق شد.
در همین حال، گروه تروریستی داعش بامداد چهارشنبه به یک پایگاه نظامی در شرق استان «الانبار» (در غرب عراق) حمله کردند که به دنبال آن یک نظامی عراقی کشته شده و دو نفر دیگر زخمی شدند.
تروریست ها در ساعت های نخستین امروز به یکی از پایگاه های هنگ یکم تیپ چهل لشکر ۱۰ ارتش عراق در «صحرای الکرمه» (شمال شهر کرمه و سیزده کیلومتری شرق الفلوجه) حمله کردند.

تروریست های داعش که تا پیش از شیوع کرونا در کشورهای منطقه و جهان در عراق تقریبا از بین رفته بودند در هفته های اخیر باردیگر هسته های خفته خود را در این کشور فعال کرده و نیروی های عراقی نیز در جریان عملیات مختلف اقدام به سرکوب آنان می کنند.