گردشگری و توریسم

استاندار خوزستان: بازگشت محدودیت‌های سختگیرانه به مناطقی که مبتلایان کرونایی آن افزایش یافته است

به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی چهارشنبه در حاشیه نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا در محل استانداری خوزستان، اظهارداشت: ارزیابی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که وضعیت استان در مدیریت این بیماری همچنان پایدار است اما با این وجود باید توجه داشت که در حوزه بیماری‌های عفونی و مسری، اگر مراقبت‌های لازم صورت نگیرد و رفتارهای پرخطری که مانند آن را در رامشیر و هفتکل شاهد بودیم ادامه داشته باشد، شاهد افزایش بیماران کرونایی خواهیم بود.

وی ادامه‌داد: به عنوان مثال در رامشیر در طول ۵۰ روز، تنها چهار نفر به این ویروس مبتلا بوند، اما به دلیل حضور یک شهروند مبتلای اهوازی در منطقه برای گذراندن روز طبیعت، آمار بیماران رامشیر طی چند روز گذشته به چند برابر افزایش یافت.

رئیس ستاد مدیریت بیماری کرونا در خوزستان با گلایه از برخی رفتارهای پرخطر از سوی شهروندان خوزستانی در رعایت نکردن مراقبت‌های لازم، افزود: برابر برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تصمیمات ستاد استانی مطابق نظر ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا پیش خواهد رفت و در مناطقی که شرایط طغیان مبتلایان به این ویروس وجود دارد، شرایط سختگیرانه‌تری اتخاذ می‌شود.

رامشیر و هفتکل در قرنطینه کامل

استاندار خوزستان تصریح کرد: این تصمیمات سختگیرانه برای شهرستان‌های رامشیر و هفتکل مصوب شده و قرار شد فرمانداران برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند و بعد از تایید، اقدامات تعیین شده را اجرایی کنند.

 شریعتی با اشاره به اینکه شهرستان‌های رامشیر و هفتکل در حوزه های شهری و روستایی به صورت کامل قرنطینه می‌شوند، گفت: در این راستا از هرگونه ورود و خروج از این شهرستان‌ها جلوگیری و مراقبت خواهد شد تا شرایط به سطح تثبیت شده‌ای برسد.

صنوفی که کارت سلامت ندارند تعطیل می‌شوند

وی همچنین با اشاره به اینکه اصناف باید در سامانه وزارت کشور خوداظهاری کنند، گفت: علاوه بر این هرکدام از کسبه که از کارت سلامت برخوردار نیستند باید تعطیل شوند.

شریعتی یادآورشد: در این زمینه نظارت‌ها با همکاری مشترک دانشگاه‌های علوم پزشکی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و اداره کل تعزیرات استان صورت می‌گیرد.

رئیس ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان همچنین با اشاره به تشکیل کمیته‌ای با حضور بسیج، بهورزان و دهیاران جهت اجرایی شدن تصمیمات ستاد استانی، گفت: این کمیته باید از ظرفیت‌های قانونی برای جلوگیری از تجمعات و بخصوص مراسمات ترحیم در روستاها جلوگیری کنند.

برداشت محصولات کشاورزی خوزستان با رعایت فاصله گذاری اجتماعی

استاندار خوزستان همچنین در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به اینکه برداشت ۶ میلیون تن محصولات کشاورزی در استان آغاز شده است گفت: با هماهنگی جهادکشاورزی، دانشگاه‌های علوم پزشکی و معاونت سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان، باید پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی در روند برداشت محصولات اجرا و مورد نظارت قرار گیرد.

وی ادامه داد: محصولات کشاورزی استان در معیشت و قوت ملت نقش اساسی دارد و به همین دلیل جلوگیری از انتشار و شیوع این ویروس باید همواره در برداشت این محصولات مورد توجه قرار بگیرد.

موارد مثبت از بیماری کووید ۱۹ یا ویروس کرونا از اواخر بهمن پارسال در کشور مشاهده شد.هم اکنون تقریبا همه مجموعه‌های اجرایی ، اداری و فرهنگی ، عملیاتی و خدمات عمومی و درمانی خوزستان درگیر پیشگیری و درمان بیماری کرونا هستند و شیوع این ویروس بر بیشتر فعالیت‌های اقتصادی ، آموزشی ، اداری اجتماعی و فرهنگی خوزستان تاثیر گذاشته است.