گردشگری و توریسم

کرونا درآمد شهرداری بوشهر را کاهش داد

سید نورالدین امیری روز چهارشنبه در این ارتباط افزود: این شهرداری در اسفند ۹۸ و فروردین ماه ۹۹ به دلیل شرایط خاص و بحران مقابله باویروس کرونا با کاهش درآمد زیادی مواجه بوده طوریکه عوارض ساختمانی اسفند ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ بیش از ۸۵ درصد کاهش داشته است.
وی بیان کرد: سایر عوارض فرودین ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ۶۰ درصد کاهش یافته‌است.
امیری ادامه داد: با توجه به اینکه  شهرداری‌ها برای تامین بودجه به درآمدهای خود متکی هستند به همین دلیل بحران پیش آمده اثرات جدی روی درآمد شهرداری و مدیریت شهری گذاشته است.
شهردار بندر بوشهر یادآور شد: اگر این شرایط در ماه‌های آینده ادامه پیدا کند درآمدهای شهرداری کاهش چشمگیری خواهد داشت و این می‌تواند آسیب‌های جدی به برنامه‌های شهری برساند.
 امیری تاکید کرد:  انتظار ما این است که برای جبران این خسارات بودجه‌های ملی و اعتبارات استانی به شهرداری تعلق گیرد.
وی درباره اقدام‌های مدیریت شهری برای مقابله با بحران کرونا افزود: این مدیریت علاوه بر اینکه هماهنگ با تصمیم‌های ستاد مرکزی کرونا پیش رفته به عنوان یک پیکره قوی و جز جدا ناشدنی از شهر در حوزه خود تمهیدات لازم را به کار برد و به صورت شبانه‌روز تلاش کرد تا در خط مقدم مبارزه با پیشگیری از شیوع بیماری کرونا باشد.
شهردار بندر بوشهر عنوان کرد: جدا از فعالیت‌های عملیاتی در ضدعفونی اماکن شهری و نظارت بر تردد خودروها و تعطیلی مکان‌های پر تجمع و گردشگری و انجام امور فرهنگی و تبلیغاتی  در بخش مالی و درآمدی نیز دریافت اجاره‌بهای املاک خود را به تعویق انداخت و زمان بخشودگی عوارض و موارد مشابه آن را نیز تمدید کرد.