گردشگری و توریسم

آغاز توزیع بسته های حمایتی در جزیره کیش

 در قالب این طرح حمایتی، ۱۳۰۰بسته حمایتی شامل برنج و گوشت به ارزش ۸۰۰ میلیون تومان که از محل کمکهای مردمی تامین شده بین خانوارهای نیازمند، زیان دیده از ویروس کرونا و کسانیکه کسب کارآنان در نتیجه بحران ناشی از این بیماری مسری به رکود کشیده شده بتدریج توزیع خواهد شد. 

  این بسته های حمایتی با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، نهاد امام جمعه، جامعه بازاریان و اصناف و خیران این جزیره تهیه و در اختیار نیازمندان قرار می گیرد.

غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش عصر سه شنبه در جریان توزیع این بسته های حمایتی  گفت:  شیوع ویروس کرونا موجب تعطیلی پروژه‌ها و مراکز تجاری، تفریحی و همچنین اماکن عمومی در سطح این جزیره  شده و اقشار کم‌ درآمد تحت تاثیر این پدیده بی سابقه با مشکلات اقتصادی مواجه شده اند که در این زمینه تاکنون ۱۳۰۰خانوار کم‌درآمد در سطح جزیره مشمول دریافت کمک هستند و این اقدام خداپسندانه در جزیره کیش همچنان ادامه خواهد داشت.

وی همچنین با اشاره به  اقدامات انجام شده برای حل مشکلات  فعالان اقتصادی گفت: با تشکیل ستاد اقتصادی مقابله با کرونا، بخشی از مشکلات ناشی از شیوع این بیماری، توسط کارگروه‌های چهارگانه در این ستاد مطرح و پس از بررسی، تسهیلات کم‌بهره برای آنان در نظر گرفته خواهد شد.

 همچنین ناصر آخوندی معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش در گفتگو با ایرنا با تشریح مشارکت های مردمی و اقدامات سازمان منطقه آزاد کیش برای عبور از شرایط اقتصادی ناشی از شیوع کرونا اظهار داشت: با راه‌اندازی پویش مردمی که توسط خود مالکین در جزیره کیش انجام شده، مستاجرین واحدهای صنفی از بخشودگی اجاره بهای اسفند و فرودین بهرهمند شدند.

وی اضافه کرد: سازمان منطقه آزاد کیش، در قالب  ستاد اقتصادی مقابله با کرونا تمامی قراردادهای مربوط به سازمان و شرکت‌های تابعه را مشمول بخشودگی  اعلام کرده و بر این اساس استمهال و بخشودگی اجاره‌ها تا پایان خرداد تمدید شده است.

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش زیانهای اقتصادی ناشی از کرونا در بخش مختلف جزیره کیش را  بسیار سنگین دانست و افزود:  کارگروه‌هایی در بخش‌های مختلف، صنعت، هتلداری، رستوران‌ها، صنایع، جامعه بازاریان و اصناف با مشارکت بخش خصوصی درحال بررسی خسارت‌ها وارده هستند.