گردشگری و توریسم

مساجد محور جمع آوری کمک مردمی در فردیس

حجت الاسلام علی اکبر ایمانی روز سه شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی در مصلای امام خمینی (ره) فردیس با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت ایجاد رزمایش گسترده مواسات برای یاری رساندن به افراد کم‌بضاعت و نیازمندان، اظهار داشت: این طرح با همکاری روحانیون،ائمه جماعات و پایگاههای بسیج ،دستگاههای اجرایی و کمک های مردمی و خیرین در فردیس  اجرایی شده است .

وی گفت: در ماه مبارک رمصان نباید مساجد تعطیل باشدبلکه  ائمه جماعات و اعضای پایگاه بسیج فعال تر از گذشته عمل کنند.

ایمانی  اظهار داشت: در شرایطی که مردم از لحاظ معیشتی وضعیت اقتصادی مناسبی نداشتند، کشور ما با مشکلی دیگر به نام ویروس کرونا روبرو شد که زندگی را برای اقشار آسیب پذیر سخت تر کرد و نیازمندان  در تنگنای معیشتی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: برهمین اساس مقام معظم رهبری موضوع حمایت از از نیازمندان و اقشارآـسیب دیده از کرونا را مطرح فرمودند که کمک‌های جمع‌آوری شده در شهرستان باید با اولویت بندی نیازمندان، افراد بدون درآمد و خسارت دیده از شیوع ویروس کرونا که از سوی نهادها حمایت نمی شوند، توزیع شود.

ایمانی با اشاره به جمعیت بیش از ۶۰۰ هزار نفری شهرستان فردیس افزود: اگر فقط برای ۱۰ هزار خانوار برنامه ریزی شود و در سطح شهرستان با نصب بنر و در فضای مجازی تبلیغ شود تا افراد نیکوکار در این طرح مشارکت کنند بسیاری از مشکلات مرتفع شده است.

فرماندار فردیس نیز در این نشست ضمن قدردانی از نیروی انتظامی،هلال احمر،سپاه ،بهداشت ،شهرداری ها گفت: برای پیشگیری از ویروس کرونا در کشور ،  با وجود ۲۱ هزار واحد صنفی ،۱۸ هزار واحد صنفی در این شهرستان تعطیل شدند همکاری خوب و ارزشمندی داشتند.

ابوالفضل اینانلو افزود: رزمایش مواسات و کمک مومنانه و همدلانه به پیشنهاد رهبر معظم انقلاب اسلامی و برای کاهش بخشی از اثرهای مخرب ویروس کرونا و افزایش تاب‌آوری جامعه با امدادرسانی معیشتی و کمک به نیازمندان و محرومان تا پایان این بیماری تداوم خواهد داشت.

وی از صاحبان صنایع در تامین اقلام بهداشتی و تولید ژل ضدعفونی کننده شهرستان فردیس را یاری کردند تشکر و قدردانی کرد ، بیان داشت: صاحبان صنایع و نیکوکاران فردیس در طرح مواسات پای کار بیایند تا در این امر خداپسندانه و تاکید مقام معظم رهبری مشارکت داشته باشند.

فرماندار فردیس گفت: با توجه به در پیش رو بودن ماه مبارک رمضان، تقویت مشارکت همگانی در مبارزه با کرونا به ویژه در تامین مایحتاج ضروری افراد آسیب‌پذیر جامعه در روزها آتی از اهمیت خاصی برخوردار است.

اینانلو با بیان اینکه نقاهتگاه شهرستان فردیس مجهزترین نقاهتگاه استان البرز است، گفت:اقدامات مدیریت شهری فردیس در این راستا شایسته تقدیر است.