گردشگری و توریسم

طرح غربالگری کورنایی اتباع خارجی در شهرستان ری اجرا می‌شود

مهدی مجیدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: پس از انجام غربالگری کرونایی ایرانیان و ثبت آن در سامانه سیب وزارت بهداشت، غربالگری سلامت اتباع خارجی آغاز شده است.

وی با بیان اینکه آمار مبتلایان به کرونای اتباع خارجی در شهرستان ری به هیچ عنوان نگران کننده نیست، عنوان کرد: تمامی خدمات درمانی کرونا برای اتباع بیگانه مانند ایرانیان در مراکز درمانی شهرستان ری به صورت رایگان انجام می شود.

مجیدی تاکید کرد: تمامی مراکز بهداشتی اعم از خانه های بهداشت، مراکز بهداشت ‌و بیمارستان های ملزم هستند خدمات درمانی کرونا را مانند ایرانیان به اتباع نیز به صورت رایگان ارائه دهند.

مجیدی اضافه کرد: غربالگری سلامت اتباع بیگانه از چند روز قبل در شهرستان ری آغاز شده و به زودی تمام اتباع بیگانه جنوب تهران در سامانه سیب ثبت نام خواهند شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: خوشبختانه تاکنون آمار مبتلایان به کرونا اتباع بیگانه شهرستان ری بسیار پایین بوده است.

به گزارش ایرنا، شهرستان ری به دلیل قرارگیری در کنار کلان شهر تهران و وجود واحدهای تولیدی و صنعتی فراوان از گذشته تاکنون محل خوبی برای تجمع و زندگی اتباع بیگانه بخصوص افغانی ها بوده است.

شهرستان ری در حال حاضر میزبان تعداد زیادی اتباع افغانی، پاکستانی و در محله دولت آباد اتباع عراقی می باشد.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۷۴هزار و ۸۷۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۴۶۸۳ نفر رسیده است.