گردشگری و توریسم

افزایش مصرف آب شرب در لرستان طی ۲۰ سال گذشته بی‌سابقه است

حمیدرضا کرموند روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این افزایش مصرف ناشی از شیوع ویروس کرونا می‌باشد که مردم برای پاکیزگی و حفظ نظافت شخصی به اجبار باید آب شرب مصرف کنند.

وی گفت: متاسفانه با توجه به نزدیک شدن به فصل گرما این میزان مصرف بی‌سابقه آب شرب در لرستان یک هشدار بوده و احتمال دارد در تابستان با مشکل کمبود و یا افت فشار آب مواجه شویم.

وی ادامه داد: لذا شهروندان لرستانی باید نسبت به مصرف بهینه آب شرب اقدام کرده و برای مصارف غیرضروری از آب آشامیدنی استفاده نکنند.

کرموند بیان کرد: خوشبختانه اکنون در هیچکدام از شهرها و روستاهای لرستان مشکلی در خصوص کمبود و یا افت فشار آب گزارش نشده است.

وی افزود: در بسیاری از روستاها از آب شرب به‌عنوان مصارف کشاورزی و دامداری استفاده می کنند که تقاضا داریم از این امر اجتناب کرده و توصیه می‌شود مشترکان در زمان اوج مصرف از استفاده غیر ضروری آب آشامیدنی خودداری کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان افزود: الگوی مصرف در هر دوره زمانی ۴۵ روزه برای هر خانوار ۲۰ مترمکعب می‌باشد که از مشترکان تقاضا داریم نسبت به تجهیز شیرآلات خود به کاهنده‌های مصرف آب اقدام کنند.

کرموند همچنین به مصرف بیش از حد آب توسط مشترکان برای شست و شوی اتومبیل اشاره کرد و گفت: برای شستن هر خودرو ۶۰۰ لیتر آب شرب مصرف می‌شود که در صورت بسته بندی کردن این میزان در بطری‌های آب معدنی، بیش از هشت میلیون ریال درآمد کسب می‌شود.

وی همچنین از مشترکان درخواست کرد باتوجه به شروع فصل تابستان و گرما، از مصرف بیش از حد آب شرب خودداری کنند.

وی میزان مصرف آب شرب در سال گذشته را ۸۴ میلیون مترمکعب عنوان کرد.

 وی گفت: شرکت آب و فاضلاب لرستان با تاکید بر استفاده از شیرآلات و تجهیزات کاهنده مصرف آب در ادارات این استان سعی در کاهش مصرف و استفاده بهینه آب شرب دارد.