گردشگری و توریسم

بارش‌های بهاری تمامی خراسان رضوی را فرا گرفت

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی روز دوشنبه با بیان این مطلب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر طبق آخرین اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های هواشناسی استان که طی ۲۱ ساعت گذشته بارندگی آنها گزارش شده در ۱۸ شهرستان باران باریده است. 

فریدون سنگچولی افزود: بیشترین بارش رخ داده در این شهرستان‌ها در گناباد با ۱۹ میلیمتر بارندگی ثبت شده است و پس از آن شهرستان‌های سبزوار و فریمان به ترتیب با ۱۴ و ۱۳ میلیمتر بیشترین بارش را داشته‌اند.

وی میزان بارش رخ داده در شهر مشهد طی این مدت را ۶ میلیمتر عنوان کرد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: این بارش‌ها به صورت پرحجم تا فردا سه‌شنبه در استان خراسان رضوی ادامه دارد و در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه به صورت پراکنده تداوم خواهد داشت و از روز پنج شنبه هفته جاری شاهد فعالیت سامانه جدید بارشی در استان خواهیم بود.

سنگچولی افزود: میانگین دما تا روز چهارشنبه در استان خراسان رضوی روند کاهشی داشته و از روز چهارشنبه شاهد افزایش دما در مناطق مختلف این استان خواهیم بود.

وی ادامه داد: بیشینه دمای هوای امروز مشهد ۱۲ درجه سلسیوس پیش‌بینی شده است که نسبت به روز گذشته چهار درجه کاهش دارد و  فردا سه‌شبه به هشت درجه می رسد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: قوچان با کمینه دمای دو درجه سلسیوس و خواف با بیشینه دمای ۲۱ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان‌های خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

سنگچولی افزود: بیشترین شدت وزش باد طی این مدت در سبزوار با سرعت ۷۹ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.