گردشگری و توریسم

دادستان همدان: مرخصی زندانیان تا پایان فروردین است

حسن خانجانی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: طبق تصمیم ستاد ملی کرونا و بخشنامه رییس قوه قضاییه تا پایان فروردین امسال برای مرخصی زندانیان پیش بینی شده بود که تمدید ان مستلزم یک تصمیم ملی است.

وی یادآوری کرد: اعطای مرخصی به زندانیان پیش از صدور بخشنامه از سوی رییس قوه قضاییه به دادستان های شهرستان ها ابلاغ شده است و شمار زیادی از این امکان بهره مند شدند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان اضافه کرد: به دنبال شیوع کرونا و به منظور جلوگیری از شیوع این ویروس در زندان‌ها، ۲ هزار و ۶۰۰ زندانی واجد شرایط در همدان به مرخصی رفتند.

خانجانی با بیان اینکه مرخصی شامل افرادی که جرائم خشن دارند نشد اضافه کرد: سایر زندانیان در صورت تامین شرایط لازم می توانند از این امکان بهره مند شوند هر چند حدود ۵۵۰ تن از زندانیان همدان به علت فراهم نکردن وثیقه نتوانستند به مرخصی بروند.

کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تا روز گذشته /شنبه/ ۷۰ هزار و ۲۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به چهارهزار و ۳۵۷ نفر رسیده است.