گردشگری و توریسم

امام جمعه ملایر: رزمایش کمک به نیازمندان ایجاد شود

حجت الاسلام محمدباقر برقراری روز شنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان‌های ملایر اظهار داشت: طبق تاکیدات رهبر معظم انقلاب، در آستانه ماه مبارک رمضان رزمایش همدلی برای کمک به نیازمندان با رمز لبیک یا مهدی(عج) راه بیندازیم و این کمک‌ها را از نیمه شعبان تا عید سعید فطر در دستور کار قرار دهیم.

وی تاکید کرد: دوران غیبت حضرت مهدی(عج) دوران همدلی و صمیمت است و باید ارادت خود را به صاحب زمان(عج) نشان دهیم و جلوه‌ای از جامعه مهدوی را به نمایش بگذاریم.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه در ایام مقابله با کرونا جلوه‌ زیبایی از همدلی را در این شهرستان شاهد بودیم افزود: مردم ملایر در این ایام با حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی، فاصله خود را با کمک و دستگیری از نیازمندان با امام زمان(عج) کم کردند.

حجت الاسلام برقراری ادامه داد: موسسه‌های خیریه، نیروهای جهادی طلاب، بسیجیان، جوانان و بانوان و اقشار مختلف مردم ملایر و خیران به خوبی پای کار آمدند و با تولید ماسک، اقلام بهداشتی، تهیه غذا و سبد کالا به اقشار آسیب‌دیده و نیازمندان کمک کردند که ستودنی است.

وی با اشاره به کمک خیران و مردم به کادر درمان، پزشکان و پرستاران ملایر، این کمک‌ها را جلوه زیبایی از جامعه مهدوی(عج) دانست و گفت: در کنار دعا برای ظهور امام زمان(عج) مشکلات دیگران را مشکل خود بدانیم و برای کمک به نیازمندان به‌ویژه در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان از یکدیگر سبقت بگیریم.

امام جمعه ملایر تاکید کرد: برای مقابله با کرونا و شکست این ویروس باید مردم همچنان طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند و تاکیدات مسوولان و ستاد مقابله با کرونا را در اولویت قرار دهند.

حجت الاسلام برقراری ضمن تقدیر از خدمات و جان‌فشانی مدافعان سلامت افزود: چنانچه مردم این مسایل مهم را رعایت نکنند، علاوه بر به خطر انداختن جان خود و اطرافیان‌شان، جان کادر درمان نیز به خطر می‌افتد و این سهل‌انگاری دور از انصاف است.

وی یادآور شد: خواسته اصلی کادر درمان و مدافعان سلامت که در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند نیز همراهی مردم با رعایت اصول و نکات بهداشتی و طرح فاصله‌گذاری اجتماعی است تا بتوانیم به زودی کرونا را شکست دهیم.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز شنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور اعلام کرد که تاکنون ۷۰ هزار و ۲۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۲۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به چهار هزار و ۳۵۷ نفر رسیده است.