گردشگری و توریسم

هشدار راهور یزد به افزایش تردد ۲۰ درصدی خودروها

سرهنگ رضا زارع روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برخی رانندگان بدون توجه به مقررات و شرایط موجود منطقه هنوز ترددهای غیرضروری زیادی در سطح شهرها دارند.

وی ادامه داد: اگر این وضعیت به خصوص در شهر یزد ادامه یابد ، ماموران پلیس مجبور به اعمال مقررات و اقدام‌های سختگیری  بیشتری هستند.

رییس راهور یزد اظهار کرد: برای پیشگیری از بیماری کرونا تمامی ورودی و خروجی‌های شهر یزد بسته است.

زارع تصربح کرد: تمامی تردد خودروها دقیقا کنترل و در صورت بی‌توجهی به مقررات، رانندگان متخلف جریمه و خودرو آنها توقیف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خطر بیماری کرونا همچنان وجود دارد، رعایت مقررات و خودداری از سفرهای غیرضروری شهروندان را خواستار شد.

ریس پلیس راهور یزد پیشتر به ایرنا گفته بود: در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و با هدف قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا، ۹۵۰ راننده در این استان به دلیل نادیده گرفتن مقررات هرکدام ۵۰۰ هزار تومان جریمه شدند.

زارع افزود: صاحبان این خودروها بر خلاف مقررات و مصوبه ستاد ملی پیشگیری و مقابله از ویروس کرونا تردد داشتند و  در این مدت  ۱۲۶ دستگاه خودرو دیگر به خاطر ترددهای غیرضروری در به مدت یک ماه توقیف شد.

۲۲۰ هزار دستگاه خودرو در شهرستان یزد تردد دارد که از این تعداد شماره ۲۰ درصد مربوط به سایر استان هاست.

همچنین روزانه حدود ۴۰۰ هزار دستگاه انواع خودرو از جاده‌های یزد از شرق به غرب و شمال به جنوب و بالعکس تردد می‌کنند.

استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد .

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روزجمعه  اعلام کرد: تاکنون ۶۸ هزار و ۱۹۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و با فوت ۱۲۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان به چهار هزار و ۲۳۲ نفر رسید.

کیانوش جهانپور بیان کرد: از دیروز تا امروز( ۲۲ فروردین) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی هزار و ۹۷۲  بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ شناسایی شدند.

وی ادامه داد:  روند بهبود یافتگان سرعت بالایی گرفته که تاکنون ۳۵ هزار و ۴۶۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شدند و سه هزار و ۹۶۹ تن از بیماران در وضعیت شدید بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: روند صعودی بهبود یافتگان همچنان با شیب قابل قبولی ادامه دارد و  روند فوت ناشی از کرونا کاهش نسبی دارد.