گردشگری و توریسم, گردشگری ورزشی

سهم ورزشکاران باشتی در مهار بحران کرونا

این تیم ۴۵ نفری از روز بیست و ششم اسفند سال گذشته تاکنون به صورت شبانه روزی در حال خدمت به بخش سلامت شهرستان باشت هستند.

کمک به تامین اقلام بهداشتی نظیر ماسک و دستکش با جذب کمک های نقدی خیران، ضدعفونی مکان های ورزشی،انجام غربالگری تب سنجی مسافران و پیشگیری از ورود خودروهای غیربومی در ورودی شهر باشت و تشکیل تیم در فضای مجازی برای ادامه فعالیت های ورزشی در خانه از اقدامات در حال اجرای این تیم است.

ورزشکاران معتقدند در شرایطی که کشور درگیر مبارزه با ویروس نامیمون کروناست هر کس باید هر کاری از دستش برمی آید انجام دهد تا این دشمن نامرئی از کشور بیرون رانده شود.

آنان از دیگر ورزشکاران می خواهند تا با ادامه خانه نشینی به جهادگران عرصه سلامت و مسئولان برای مبارزه با ویروس کرونا کمک کنند.

یکی از ورزشکاران فعال باشتی در مبارزه با کرونا گفت:حالا که روزهای پرالتهاب کرونایی  باعث ایجاد یک بحران بزرگ جهانی شده تک تک افراد جامعه برای مهار این بیماری وظیفه دارند.

قاسم صادقی که در رشته فوتبال فعالیت دارد با اشاره به اینکه ویروس کرونا در هر مکان عمومی برای تهدید جان و سلامتی هموطنان کمین کرده از ورزشکاران خواست ضمن ادامه فعالیت های ورزشی خود در خانه از حضور در برنامه های دسته جمعی خودداری کنند.

یکی دیگر از ورزشکاران فعال در این عرصه گفت: تلاش برای مهار بیماری کرونا به عنوان مهمترین چالش موجود کشور نیازمند مشارکت همه اقشار جامعه و دولت است و من هم به عنوان عضو کوچکی از کشور وظیفه خود می دانم برای تحقق این امر سهمی داشته باشم.

امین خاتمی که در رشته پرورش اندام فعالیت می کند با اشاره به ضرورت تداوم همدلی مردم برای ماندن در خانه های خود افزود:ورزشکاران به عنوان افراد اثرگذار و الگو نقش مهمی در تشویق مردم برای ماندن در خانه دارند.

وی بیان کرد:اگرچه طرح فاصله گذاری هوشمند اجتماعی روز بیست و سوم فروردین آغاز می شود و اصناف کم خطر فعالیت خود را از سر می گیرند اما این هرگز به معنای شکستن ماندن در خانه نیست.

رئیس اداره ورزش و جوانان باشت گفت: تیم خادمان سلامت متشکل از ۴۵ ورزشکار این شهرستان به صورت شبانه روزی برای مهار بحران کرونا در تلاش هستند.

مهدی عسکری افزود: تامین اعتبار سه هزار عدد ماسک و دستکش از طریق خیران یکی از مهمترین فعالیت های این تیم است.

وی بیان کرد: تاکنون یکهزار عدد ماسک و یک هزار جفت دستکش توس این افراد خریداری و بین ورزشکاران باشتی توزیع شده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان باشت تصریح کرد:یکهزار جفت دستکش دیگر خریداری شده و به زودی بین ورزشکاران توزیع می شود. 

وی بیان کرد:ضدعفونی همه مکان های ورزشی از دیگر خدمات ورزشکاران این شهرستان برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا است.

عسکری ابراز داشت: هم اکنون یکی از ایستگاه های غربالگری باشت از سوی ورزشکاران این شهرستان اداره می شود.

وی بیان کرد: در این ایستگاه در مرحله نخست غربالگری تب سنجی و از ورود خودروهای غیربومی به باشت جلوگیری می شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان باشت گفت: کار حضور در ایستگاه غربالگری این شهرستان به صورت شیفتی انجام و هر ۶ ساعت یک بار افراد حاضر در ایستگاه عوض می شود.

عسکری افزود: زیباسازی مکان های ورزشی با کاشت درخت از دیگر اقدام هایی که ورزشکاران باشتی در این روزهای کرونایی انجام می شود.

وی اظهار داشت: همدلی ورزشکاران برای همکاری با ستاد کرونا به حدی است که حتی پذیرایی وعده های غذایی هم از طرف آنان و با هزینه شخصی آنان انجام می شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان باشت از آمادگی کامل ورزشکاران برای همکاری با ستاد کرونا تا پایان مهار بحران کرونا در این شهرستان خبر داد.

عسکری بیان کرد: با هدف تشویق ورزشکاران به ماندن در خانه ۲ گروه فضای مجازی برای ورزشکاران باشتی تشکیل شده است.

وی عنوان کرد: در این گروه های مجازی به جز سرگرمی ها کلیپ های ورزش در خانه نشر داده می شود.

وی تصریح کرد: بیش از یکهزار و ۲۵۹ ورزشکار سازمان یافته در رشته های مختلف ورزشی در شهرستان فعالیت می کنند.

عسکری گفت: هم اکنون ۱۶ هیات ورزشی در باشت فعالیت می کند در حالی که در سالهای گذشته چهار هیات بوده است.

فرماندار شهرستان باشت گفت: تعامل مردم و مسئولان دستگاه های اجرایی برای مهار بحران کرونا در این  شهرستان یادآور دوران دفاع مقدس است.

سید مسعود حسینی از شهروندان خواست تا با ادامه همدلی و در خانه ماندن تا ریشه کنی بیماری ویروس کرونا به مهار این بیماری کمک کنند.

شهرستان ۲۲ هزار نفری باشت در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته( آذر و دی ماه ۹۸ ) از کشور چین آغاز شد و در اوایل اسفندماه این ویروس به کشور ایران رسید که به گفته رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ، تاکنون  ۶۸ هزار و ۱۹۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۲۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد کل جان باختگان کرونا در کشور به چهار هزار ۲۳۲ نفر رسیدکه  تا کنون ۳۵ هزار و ۴۶۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند.