گردشگری و توریسم

آخرین وضعیت ابتلا به کووید ۱۹ در کشورهای منطقه بالکان

به گزارش رسانه های خبری صربستان، در مونته نگرو صبح امروز پنجشنبه ۳ نفر جدید که به ویروس کرونا آلوده شدند ثبت شده و مجموع مبتلایان به این ویروس در این کشور به ۲۵۲ نفر افزایش پیدا کرد.

با توجه به تعداد مبتلایان به ویروس کرونا اقدامات جدیدی در مونته نگرو از جمله ممنوعیت تجمع در تمامی اماکن عمومی بیش از یک یا دو نفر، ممنوعیت حضور افراد در سواحل (رودخانه، دریاچه و دریا) و همچنین ممنوعیت حضور در گردشگاه ها و دیگر مناطق عمومی جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اتخاذ شده است.

در طی ۱۵ روز که از زمان شیوع ویروس کرونا در مونته نگرو می گذرد، یکصد و یازده شهروند این کشور شغل خود را از دست داده اند.

** در کشور بوسنی و هرزگوین تاکنون ۸۴۲ نفر به ویروس کرونا آلوده شدند که ۳۵ نفر از این تعداد جان باختند.

** در کرواسی براساس گزارش های رسیده، در مجموع یک هزار و ۴۰۷ نفر به ویروس کرونا مبتلا شدند که یکصد و هفتاد و نه نفر بهبود یافته و ۲۰ نفر جان خود را از دست دادند.

** در اسلوونی تعداد مبتلایان به ویروس یک هزار و نود و یک نفر و تعداد درگذشتگان ۴۰ نفر ثبت شده است و در مجموع ۲۹ هزار و ۴۵۵ نفر مورد آزمایش قرار گرفته اند.

مقامات این کشور اعلام کردند که پس از تعطیلات عید پاک محدودیت ها در کشور کاهش و به برخی از  مشاغل خدماتی و فروشگاه ها اجازه کار خواهند داد.

دانشکده داروسازی دانشگاه لوبلیانا هشدار داده است که آزمایشات جدید برای ویروس کرونا که بصورت آنلاین فروخته می شود، قابل اعتماد نیستند و ممکن است پاسخ های مثبت کاذب نشان دهند.

** در جمهوری مقدونیه شمالی تعداد مبتلایان به ویروس کرونا مجموعا ۶۱۷ نفر و تعداد جان باختگان ۳۰ نفر ثبت شده و ۳۷ نفر بهبود یافته اند. در مقدونیه شمالی از مجموع مبتلایان به ویروس کرونا، ۷۲ نفر از کادر پزشکی هستند.

** در آلبانی نیز تعداد مبتلایان به ویروس کرونا به ۴۰۰ نفر افزایش یافته و بر اثر ابتلا به این ویروس ۲۲ نفر جان باختند و ۱۵۴ نفر بهبود یافتند.

«ادی راما» نخست وزیر آلبانی با اشاره به اینکه اقدامات جدیدی برای افرادی که به قانون کشور در طی بیماری همه گیر احترام نمی گذارند، در حال تدوین است، گفت که برخی از این اقدامات کاهش و برخی شدت یافته است.

بر اساس گزارش های دریافت شده از آلبانی؛ از شروع ویروس کرونا در این کشور ۴۱ نفر از کادر پزشکی به این ویروس مبتلا شده اند.

** آخرین گزارش تلویزیون دولتی صربستان حاکی از این است که در ۲۴ ساعت گذشته دویست و یک نفر جدید به ویروس کرونا مبتلا شدند و یک نفر جان باخته است، بنا براین مجموع تعداد مبتلایان به ویروس کرونا دو هزار و ۸۶۷ نفر و تعداد جان باختگان به ۶۶ نفر افزایش پیدا کرده است.

در صربستان وضعیت اضطراری و ممنوعیت خروج مردم در سراسر کشور در فواصل زمانی ساعات  ۱۷  عصر تا ۵ بامداد، اعلام شده است. همچنین در آخر این هفته ممنوعیت خروج مردم در شهرهای بلگراد و نیش از ساعت ۱۷ روز جمعه ۲۲ فروردین تا ساعت ۵ بامداد روز دوشنبه ۲۵ فروردین اعلام شده است.

مسدود شدن مرزهای زمینی و همچنین متوقف شدن تردد وسایل نقلیه عمومی در شهرها و بین شهری در کشور و متوقف شدن پرواز و فرود هواپیماهای مسافربری در فرودگاه نیکولا تسلا بلگراد از جمله اقدامات تدابیری است که در صربستان در رابطه با مبارزه با شیوع گسترده ویروس کرونا انجام شده است.

بر اساس تدابیر اتخاذ شده توسط دولت صربستان، حضور افراد سالمند بالاتر از ۶۵ سال در شهرها و افراد بالاتر از ۷۰ سال در روستاها ممنوع است و دولت برای این افراد، تسهیلاتی را فراهم آورده است.