گردشگری و توریسم, گردشگری ورزشی

چهار باشگاه ورزشی خصوصی استان تهران پلمب شد

رضا گلمحمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه فعالیت تمامی مجموعه های ورزشی خصوصی و دولتی تا پایان فرودین ماه تعطیل است افزود: ۲ باشگاه بدنسازی در پایتخت و مابقی در شهر دماوند و اسلامشهر شناسایی شده که این واحد های ورزشی توسط نیروی انتظامی پلمب شدند.

به گفته وی، طبق دستورالعمل ستاد ملی کرونا، مجموعه های ورزشی جزو مراکز پرخطر در شیوع این بیماری محسوب می شوند که فعالیت مجدد آنان تابع دستور وزارت بهداشت است.

گلمحمدی با بیان اینکه تا اطلاع ثانوی برای کاهش شیوع بیماری کرونا فعالیت ورزشی مجموعه های دولتی و خصوصی این نهاد در سطح استان دایر نخواهد بود گفت: در این خصوص اجاره ۴۰۰ اماکن دولتی به بخش خصوصی(طبق ماده ۸۸) در طی ماه های اسفند و فروردین بخشیده شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران اضافه کرد: با توجه به وضعیت موجود در جامعه، فعالیت تمامی مجموعه های ورزشی دولتی و خصوصی در اردیبهشت ماه در هاله ای از ابهام است.

گلمحمدی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه با توجه به شیوع بیماری کرونا بسیاری از مجموعه های ورزشی برای کاهش هزینه های جاری مربیان و برخی از کارکنان خود را برکنار کرده اند گفت: هرگونه لغو قرار داد کارکنان و مربیان غیر قانونی بوده و این موضوع از طریق این اداره کل در حال رسیدگی است.

وی تاکید کرد: طبق آخرین دستور العمل که با مدیران باشگاهها شد، با ارائه تمهیداتی از طریق دولت شامل پرداخت وام، استمهال و تعویق انداختن پرداخت اقساط به گونه ای از ضرر این واحدهای ورزشی بکاهیم.

براین اساس ۵ هزار و ۲۰۰ مجموعه ورزشی دولتی و خصوصی در سطح استان تهران تحت پوشش  این نهاد است.

با شیوع بیماری کرونا در سطح کشور، هرگونه فعالیت های ورزشی در سطح مجموعه ها و باشگاهها از دهم اسفندماه سال گذشته تا اطلاع ثانوی لغو شده است.