گردشگری و توریسم

۹۲ درصد مردم خوی غربالگری کرونا شدند

سیدمحمد عابدی روز یکشنبه از طریق ویدئوکنفرانس در بیست‌وپنجمین جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا با قدردانی از دستگاه‌های خدمات‌رسان، افزود: موضوع نبود دستگاه سی‌تی‌اسکن در بیمارستان آیت‌الله خویی که در سفر ریاست جمهوری نیز مطرح شد، مشکل این شهرستان است زیرا این بیمارستان مرکز درمانی کرونای منطقه است.

وی اظهار داشت: بیماران مشکوک برای اسکن به سایر نقاط درمانی شهر که فاصله چهار کیلومتری با این مرکز دارد، منتقل می‌شوند و بیماران این مرکز با مشکلات عدیده‌ای در این زمینه مواجه هستند.
وی با بیان اینکه درخواست‌های کمک و مساعدت از سوی قشر آسیب‌پذیر در شهرستان خوی از امروز افزایش یافته‌است، اظهار داشت: تعداد زیادی به فرمانداری مراجعه و درخواست مساعدت می‌کنند و درخواست می‌شود نسبت به شارژ کارت آنان اقدام شود.

«عابدی» با اشاره به استمرار ضدعفونی معابر و خیابان‌ها در خوی، اظهار داشت: این اقدام علاوه بر نقاط و مراکز اصلی شهر و خیابان‌ها در ورودی کوچه‌ها از طریق شهرداری انجام می‌شود و در این ارتباط و در زمینه گندزدایی اقدامات خوبی انجام می‌شود.

فرماندار خوی در زمینه طرح فاصله‌گذاری هوشمند نیز بیان کرد: در چهار گوشه شهرستان همکاری مطلوبی در اجرای این طرح توسط نیروهای انتظامی، سپاه و ارتش و در کنار آنها گروه‌های مردمی وجود دارد.

وی با اشاره به تهیه اقلام بهداشتی نیز اضافه کرد: افراد زیادی نیز اقدام به خرید دستگاه‌های اتوماتیک تولید ماسک و برنامه‌ریزی برای تولید کرده‌اند و درخواست می‌کنیم که رییس سازمان ثبت و دانشگاه علوم پزشکی مساعدت لازم را جهت حل فرایند استقرار این دستگاه‌ها داشته باشند.

«عابدی» با اشاره به مسدود شدن مسیرهای گردشگری در شهرستان خوی نیز بیان کرد: در خوی ۲ مسیر گردشگری با راه‌های مواصلاتی جاده‌ای داریم که مسیری به سمت قطور و یک مسیر به سمت فیرورق جزو این محورهاست و با همکاری و هماهنگی نیروهای انتطامی و سپاه بازرسی‌های ویژه‌ای علاوه بر طرح فاصله‌گذاری در ورودی و خروجی‌های چهارگانه این مکان‌ها وجود دارد.

وی گفت: با توجه به اینکه عمده ترددها در این مسیرها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ می‌باشد، این اقدام به صورت جدی‌تر در این ساعت‌ها پیگیری می‌شود و لازم است از عوامل نظامی مجری و همکار در اجرای این طرح قدردانی کرد.

وی با اشاره به اینکه همه پارک‌ها و بوستان‌های خوی تعطیل است و نظارت ویژه در این زمینه انجام می‌شود، گفت: بعد از اذان مغرب و در تاریکی هوا برق بوستان‌ها خاموش می‌شود تا از تردد افراد در این مکان‌ها جلوگیری شود.

به گزارش ایرنا بیست‌وپنجمین جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونای آذربایجان‌غربی حدود دو و نیم ساعت به طول انجامید و فرمانداران استان نیز از طریق ویدئوکنفرانس در جلسه حضور داشتند؛ در این جلسه بیش از ۱۰ نفر از اعضای ستاد و از جمله فرمانداران خوی و مهاباد اظهار نظر کردند و پیشنهاد و مصوبه‌ها مورد بررسی قرار گرفت.