گردشگری و توریسم

۱۰۰ واحد صنفی متخلف در شهرستان یزد پلمب شد

بر اساس مصوبه ستاد مدیریت ملی مبارزه با کرونا ، تعطیلی تمامی واحدهای صنفی غیرضروری استان تا ۲۱ فروردین‌ماه جاری تمدید شد.

بر این اساس نانوایان، قصابان، عطاری‌ها، فروشگاه های عرضه برنج و حبوبات، میوه فروشی‌ها ، عمده فروشان موادغذایی، لبنیاتی ها و سوپرمارکت ها و مرغ و ماهی فروشی‌ها، تجهیزات پزشکی، خواربار فروشان (به جز آجیل فروشان)، آپاراتی‌ها، آژانس‌های تاکسی تلفنی و فروشگاه‌های بزرگ در این مدت مجاز به ارائه مواد غذایی و بهداشتی هستند.

علیرضا حُسنی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزد:  تمامی اصناف در صورت بی‌اعتنایی و رعایت نکردن مقررات ستاد پیشگیری کرونا هستند و با واحد متخلف برخورد قانونی می‌شود.

وی ادامه داد: برای پیشگیری از این بیماری تنفسی به همکاری همه جانبه مردم به خصوص اصناف با مسوولان و اجرای طرح ملی فاصله‌گذاری اجتماعی نیاز است که بیشتر آنها در این مورد همکاری خوبی دارند.

رییس اتاق اصناف یزد اظهار کرد: تمامی کسبه می‌خواهند برای سلامتی خانواده‌هایشان در قرنطینه بمانند و به وظایف خود در شرایط کنونی عمل کنند.

حسنی بیان کرد: ولی این قرنطینه با شکم خالی سازگاری ندارد و باید مسوولان برای ماندن آنها در خانه، هزینه زندگی اصناف و بازاریان را به نحو مناسبی تامین کنند.

وی تصریح کرد: اصناف همواره در ۴۰ سال گذشته در کنار مردم و مسوولان در خدمت کشور  بوده‌اند و هم‌اکنون وظایف انسانی و ملی خود را نسبت به انقلاب و نظام انجام می‌دهند ولی به حمایت نیاز دارند.

همچنین جانشین فرماندهی انتظامی یزد دیروز( شنبه) به ایرنا گفته بود: تاکنون در استان ۱۲۰ واحد صنفی به علت رعایت نکردن مقررات در پیشگیری از کرونا شناسایی و طبق مقررات این واحدها پلمب شد.

سرهنگ محمدرضا هاشمی‌فر افزود:  ماموران با هماهنگی مقام قضایی از ۲ هزار و ۲۰۰ واحد صنفی بازدید و این تعداد واحدها را پلمب کردند.

یزد ۵۰ هزار واحد صنفی دارد که ۶۰ درصد آن در مرکز استان فعالیت دارد.