گردشگری و توریسم

رزمایش آمریکا و امارات بدون توجه به گسترش کرونا

به گزارش تارنمای فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا، نیروهای تیپ ۱۱۵ و هنگ ۱۳۳ توپخانه صحرایی با مشارکت نیروهای زمینی امارات با استفاده از گلوله‌های جنگی این رزمایش و تمرینات نظامی برگزار کردند.
در تارنمای فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا آمده است که این رزمایش با نام عملیات “ابر صاعقه‌دار” برای افسران با هدف افزایش قابلیت اجرای مشترک عملیات و استفاده از قدرت آتش در سطح تیپ در ارتش آمریکا بوده است.
طبق اعلام ارتش آمریکا، واحدهای ارتش آمریکا و امارات بعد از خاتمه این عملیات، مانور نظامی دیگری تحت عنوان عملیات “اتحاد آهنی” برگزار می‌کنند.
این رزمایش در حالی برگزار شده که گسترش ویروس کرونا ارتش آمریکا را مجبور کرده بسیاری از تمرین‌های نظامی دو جانبه و چندجانبه‌ای را که در دستور کار داشت به حالت تعویق درآورد.

مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا پیشتر اعلام کرد که دستور داده است همه سفرهای خارجی و جابجایی نیروهای نظامی ارتش در خارج این کشور به غیر از افغانستان به دلیل شیوع ویروس کرونا تا ۶۰ روز متوقف شود.

خبرگزاری رویترز نیز ۶ فروردین به نقل از فرماندهان آمریکایی نوشت که شیوع کرونا تحرکات ۱۰ هزار پرسنل ارتش ایالات متحده در آسیا، اروپا و خاورمیانه را محدود کرده است.

بر اساس اعلام این خبرگزاری نیروهای آمریکایی بیشتری در مناطق مختلف جهان تحت محدودیت –از جمله قرنطینه ، جابجایی و جداسازی – قرار گرفته‌اند اما فرماندهان ارتش این کشور در آمریکای لاتین و آفریقا از ارائه آمار در این باره خودداری کردند.
هر بار یک ملوان، تفنگدار نیروی دریایی، سرباز یا هر پرسنل نظامی دیگری که به کرونا مبتلا می‌شود، ارتش آمریکا تلاش می‌کند تا وی و هر فردی را که با وی در ارتباط بوده است، از دیگران جداسازی کند.

تا چهارشنبه ۶ فروردین ابتلای ۲۲۷ نفر به کرونا در ارتش آمریکا شناسایی شده بود و این آمار در حال افزایش است.
رزمایش بین نظامیان امریکایی و اماراتی در حالی برگزار شد که وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) رزمایش‌های نظامی را لغو کرده و برای پرسنل نظامی مبتلا به کرونا و حتی کسانی که مبتلا نشده‌اند، محدودیت‌هایی اعمال کرده است. این افراد اجازه سفر از طریق کشورهای پرخطر یا خروج از این کشورها را ندارند. همه پروازهای داخلی در آمریکا نیز متوقف شده است.
ارتش آمریکا همچنین دسترسی به ساختمان پنتاگون از جمله برای کسانی را که در ۱۴ روز اخیر در سفر خارجی بوده‌اند، محدود کرده است.