گردشگری و توریسم

آزمایش کرونا از بیماران سرپایی در کرمانشاه گرفته می‌شود

دکتر محمدابراهیم شکیبا عصر جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: پیش از این آزمایش کرونا براساس دستور وزارت بهداشت تنها از بیمارانی گرفته می‌شد که در بیمارستان‌ها بستری بودند اما از یک هفته اخیر با مجوز این وزارتخانه بیماران سرپایی نیز آزمایش کرونا (pcr) می دهند.
وی افزود: بر این اساس علاوه بر بیماران حاد تنفسی که در بیمارستان‌ها بستری هستند افرادی که به مراکز ۱۶ گانه استان و یا بیمارستان‌ها مراجعه کنند نیز با تجویز پزشک مورد آزمایش کرونا قرار می گیرند.
سخنگوی ستاد مدیریت کرونر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه تعداد افراد مبتلا به بیماری کرونا در ۲۴ ساعت گذشته نسبت به روزهای قبل افزایش چشمگیری داشته است، گفت: دلیل افزایش آمار بیماران مبتلا به کرونا در استان، انجام تست pcr برای بیماران سرپایی در بیمارستان‌ها و مراکز ۱۶ ساعته است.
وی افزود: سفر میهمانان نوروزی به استان از اوایل فروردین ماه که از قبل هم قابل پیش بینی بود، از عوامل شیوع کروناویروس و افرایش مبتلایان در کرمانشاه محسوب می شود.
سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان‌ کرمانشاه عنوان کرد: جز معدود دانشگاه‌هایی هستیم که مجوز انجام تست برای بیماران سرپایی را از وزارت بهداشت گرفته ایم.