گردشگری و توریسم

سامانه روانشناختی بحران کرونا در البرز راه اندازی شد

اسدالله حیدری سه شنبه شب در گفت و گو با ایرنا افزود:  شیوع بیماری کرونا سبب ایجاد  استرس، ناامنی، اضطراب و ترس در بین اقشار مختلف جامعه شده است و تبعات این بیماری در ابعاد مختلف می تواند برای جامعه بسیار زیاد و آسیب زننده باشد.

وی ادامه داد: به همین دلیل معاونت پیشگیری بهزیستی باراه‌اندازی سامانه خودارزیابی روانشناختی در بحران ویروس کرونا در نظر دارد تا به صورت هوشمند افراد جامعه را در این شرایط بحرانی ، از نظر وضعیت روانشناختی، غربالگری نماید و توصیه های لازم را به هموطنان بزرگوار ارایه دهد.

حیدری گفت : این سامانه با هدف تدوین محتوی مناسب متناسب با وضعیت سلامت روان افراد ،غربالگری صحیح و مبتنی بر شواهد علمی، ارایه توصیه های کارشناسی و علمی روانشناختی و پیشگیری از آسیب های روانی اجتماعی ناشی از بحران ویروس کرونا راه‌اندازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: نتایج نمایش داده شده و توصیه های ارایه شده در این سامانه، بر اساس پاسخ دهی افراد به سوالات پرسشنامه استرس، افسردگی و اضطراب می باشد و جایگزین مداخلات و مصاحبه های تخصصی را شامل نمی شود.
مدیرکل بهزیستی استان البرز اظهارداشت:  مردم این استان برای کسب اطلاعات بیشتر به سامانه الکترونیکی بهزیستی البرز مراجعه کنند.

ویروس کرونا که به طور رسمی کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به ۱۹۹ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

.