گردشگری و توریسم

نشریات هرمزگان تا پایان مقابله با کرونا چاپ نمی‌شود

مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه های هرمزگان روز سه‌شنبه در اطلاعیه‌ای به رسانه‌هاگفت: رسانه های مکتوب تمام ظرفیت خود را در فضای برخط و شبکه‌های اجتماعی برای تقویت جریان اطلاع رسانی و کارکرد آموزشی مقابله با کرونا همانند هفته های اخیر به کار گیرند.

معصومه قاسمی گوربندی اعلام کرد: طی اطلاعیه کمیته اطلاع رسانی و مدیریت جو روانی ستاد ملی مقابله با کرونا در مورد انتشار نسخه کاغذی رسانه ها، با توجه به شیوع کرونا در کشور و توصیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر فاصله گذاری اجتماعی، نسخه کاغذی نشریات تا پایان مقابله با کرونا چاپ نخواهد شد.

وی افزود: براساس مصوبه کمیته اطلاع رسانی و نظر به اینکه انتشار مطبوعات و نشریات کاغذی مستلزم فعالیت مجموعه‌ای از افراد از خبرنگاران تا صنعت چاپ و توزیع است و این روند بالقوه ممکن است به شیوع بیشتر بیماری بینجامد در راستای اجرای حداکثری طرح ملی فاصله‌گذاری اجتماعی، مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا، نسخه کاغذی نشریات تا پایان این طرح چاپ نخواهد شد.

از ابتدای شیوع ویروس کووید ۱۹ تا امروز ۱۲ فروردین در استان هرمزگان، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا به ۱۹۰ نفر رسیده است و تاکنون ۱۴ نفر فوت شده‌اند و پنج نفر بستری هستند.

در مجموع در بندرعباس ۹۷ نفر ، در کیش ۳۸، قشم ۲۸، پارسیان دو، بستک سه، بندرلنگه هفت، حاجی آباد پنج، جاسک یک، خمیر یک، رودان چهار و میناب ۱۱ نفر به کووید ۱۹ مبتلا هستند.

هم‌چنین از ابتدای شروع خطر اپیدمی به عنوان بیماری حاد تنفسی تا روز یازدهم فروردین ماه یک هزار و ۲۲۰ نفر در مراکز درمانی هرمزگان بستری شدند که از این شمار یک هزار و ۸۰ نفر ترخیص و مابقی همچنان بستری هستند.