گردشگری و توریسم

فرمانده انتظامی اصفهان: محدودیت‌های طرح فاصله‌گذاری اجتماعی برای حفظ سلامتی مردم است

سردار مهدی معصوم بیگی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به مصوبه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در خصوص ممنوعیت ترددها در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین،  افزود : سخت‌گیری‌ها و محدودیت‌ها برای حفظ سلامتی مردم است و زیرا سلامت و امنیت دو نعمت و خط قرمزی هستند که ضربه به آنها، جبران‌ناپذیر است.

وی اظهارداشت: طی ۷۲ ساعت اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی ۴۳۶ خودرو جریمه پنج میلیون ریالی دریافت کردند و ۱۳ خودرو به توقفگاه منتقل شده است و  نیروی انتظامی در برخورد با ناقضان مصوبات ستاد ملی ‌و استانی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا مسامحه ندارد.
وی ادامه داد: طی ۷۲ ساعت از آغاز  اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی ۲۵۲ خودرو در درون شهر و ۱۸۴ خودرو در بیرون شهر جریمه پنج میلیون ریالی شدند.
فرمانده انتظامی استان اصفهان اضافه کرد: در این مدت همچنین ۱۱ خودرو در درون شهرها و ۲ خودرو در بیرون شهر به دلیل سرپیچی از مصوبات این ستاد به توفقگاه منتقل شدند.
معصوم بیگی با اشاره به ۲۲ هزار تذکر راهنمایی و رانندگی به رانندگان متخلف، گفت: از این تعداد هفت هزار ۳۸۲ تذکر به رانندگان خودروهای غیر بومی و ۱۴ هزار و ۷۰۰ تذکر به رانندگان حضور یافته در طرح زوج و فرد بوده است.
وی با اشاره به آغاز طرح زوج و فرد از ۲۸ اسفندماه، اظهارداشت: از ابتدای اجرای این طرح تا ۱۱ فروردین ماه  ۷۵ هزار خودرو اعمال قانون شدند.
معصوم بیگی گفت: همچنین در ۷۲ ساعت ابتدای اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی  ۶ هزار و سه خودرو غیر بومی در محورهای مواصلاتی استان به شهرهای خود بازگردانده شدند.
 وی با اشاره به تشدید اقدامات بازدارنده پلیس در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین ماه گفت:  ۲۰۰ تیم کنترلی در شهرهای ۱۰۸ گانه استان و ۹۰ تیم پلیس راه برای جاده‌های مواصلاتی در این ایام در نظر گرفته شده است.
فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به برخورد پلیس با واحدهای صنفی متخلف، بیان کرد: از ابتدا تا کنون ۴۷۶ مغازه که از مصوبات ستاد تخلف کردند، پلمب و یک هزار و  ۷۲ مغازه اخطار پلمب دریافت کردند.
سردار معصوم بیگی افزود  نیروی انتظامی برنامه‌های جامعی برای اجرای طرح  در نظر گرفته است و حتی در برخی بخش‌ها نیروهای ارتش، سپاه و بسیج نیز به ما در اجرای این طرح ها کمک می‌کنند.
فرمانده انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: اکنون کنترل در بیش از ۲۰۰ نقطه ورودی و خروجی در حال انجام است و از ورود افراد غیر بومی جلوگیری می‌شود.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته یازدهم فروردین امسال اعلام کرد: تاکنون ۴۱ هزار و ۴۹۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند، ۲ هزار و ۷۵۷ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۳ هزار و ۹۱۱ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در زمان حاضر  دست‌کم ۹۰۰ بیمار در بیمارستان‌های مرجع مقابله با کرونا و بخش‌های کرونای سایر بیمارستان‌های استان (به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل) بستری هستند، اظهارداشت: ۱۷۶ تَن از این بیماران در شرایط سخت بسر می برند و در بخش مراقبت ویژه بستری هستند.

آرش نجیمی خاطرنشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۹ بیمار جدید مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری و ۱۱۵ تَن ترخیص شدند.