گردشگری و توریسم

حضور گردشگران در مناطق حفاظت شده همدان ممنوع است

محسن جعفری نژاد بسطامی روز دوشنبه با اشاره به نزدیکی روز طبیعت اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و مصوبات ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا هرگونه حضور مردم در مناطق حفاظت شده و تالاب های استان ممنوع شده است.

وی ادامه داد: این تصمیم به منظور جلوگیری از ازدحام جمعیت در مناطق تحت مدیریت، تفرجگاه‌های موجود در مناطق حفاظت شده و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا اتخاذ و از جمعه گذشته اجرایی شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست همدان افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست در ورودی مناطق حفاظت شده مستقر شدند و از ورود افراد به مناطق تحت مدیریت و تالاب های سراسر استان تا اطلاع ثانوی جلوگیری می کنند.

جعفری نژاد بسطامی از شهروندان خواست به منظور حفظ سلامت خود و سایرین، روز طبیعت امسال را در خانه و در کنار خانواده خود بگذرانند و با ماندن در خانه برای قطع زنجیره ابتلا به ویروس کرونا کمک کنند. 

وی با تقدیر از تلاش شبانه روزی کادر درمانی استان همدان گفت: مدافعان طبیعت تلاش‌های این عزیزان را فراموش نکرده و در راستای کمک به آنان، آماده هرگونه همکاری هستند.

استان همدان دارای ۶ منطقه حفاظت شده که محیط بانان به طور شبانه روزی مناطق حفاظت شده را زیر نظر داشته و با گشت سیار در مناطق شکار ممنوع، امنیت گونه های جانوری را تامین می کنند.

مناطق حفاظت شده همدان در مجموع حدود ۲.۷ درصد از سطح استان را شامل می شود.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تاکنون ۴۱۴۹۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند، ۲۷۵۷ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۳۹۱۱ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

کیانوش جهانپور روز دوشنبه درباره آخرین وضعیت ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این بیماری بیان کرد: از ظهر دیروز تا امروز ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۱۸۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران شناسایی شده بر اثر این بیماری به ۴۱۴۹۵ مورد رسید.

وی ادامه داد: خوشحالیم که تاکنون ۱۳۹۱۱ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده اند و این روند ادامه دارد.

جهانپور گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع قربانیان این بیماری در کشور به ۲۷۵۷ نفر رسید.