گردشگری و توریسم

رییس جمهوری ایتالیا خواستار تصمیمات جدی اروپا در برابر کرونا شد

به گزارش رویترز، سرخیو متارلا در برنامه تلویزیونی خطاب به مردم ایتالیا گفت: رهبران اتحادیه اروپا باید قبل از اینکه دیر شود واکنش نشان دهند. 

سخنان رییس جمهوری ایتالیا پس از آن صورت گرفت که رهبران اتحادیه اروپا روز جمعه نتوانستند در مورد یک رویکرد مشترک برای مقابله با تشدید پیامدهای اقتصادی ویروس همه گیری کرونا توافق کنند. 

متارلا افزود: ابتکارات جدید برای غلبه بر روش های قدیمی که اکنون با واقعیت شرایط چشمگیر قاره ما ارتباط ندارند، بسیار حیاتی است. 

وی اظهار امیدواری کرد که همه به طور جدی تهدیدی را که اروپا با آن روبرو است ، کاملاً درک کنند. 

رییس جمهوری ایتالیا که به طور معمول کم در محافل عمومی حضور پیدا می‌کند، بانک مرکزی اروپا و کمیسیون اروپا را بخاطر پاسخ آن‌ها به بحران کرونا ستود و گفت که آن‌ها تصمیمات مهم و مثبت مالی و اقتصادی گرفته‌اند. 

دومنیکو آرکوری کمیسر اورژانس ایتالیا جمعه شب گفت که شمار جان‌باختگان ناشی از کرونا در این کشور به ۹ هزار و ۱۳۵ نفر رسیده است. 

همچنین براساس این گزارش، با مثبت اعلام شدن تست ۵ هزار و ۹۰۹ نفر دیگر در ایتالیا، مجموع مبتلایان به کووید-۱۹ در این کشور به ۸۶ هزار و ۴۹۸ نفر رسیده است. 

با حساب این مبتلایان، ایتالیا پس از آمریکا که دارای ۹۳ هزار و ۳۲۹ مبتلا به کروناست، به دومین کشور دارای بیشترین شمار مبتلا به کرونا تبدیل شد و در این زمینه از چین پیشی گرفت. 

براساس جدیدترین آمار سازمان بهداشت جهانی، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به ۵۵۶ هزار و ۲۹۱ نفر رسید. از این تعداد ۲۵ هزار و۲۳۹ نفر جان باخته و ۱۲۸هزار و ۷۱۷ نفر نیز بهبود پیدا کرده‌اند.