گردشگری و توریسم

جهش تولید در کشاورزی گلستان امکان‌پذیر است

هادی حق شناس در گفتگوی خبری اظهار داشت: ظرفیت های بخش کشاورزی، یک مزیت استثنایی برای گلستان خلق کرده که با همت مدیران و همراهی کشاورزان منطقه باید با بهره وری حداکثری، تحقق جهش تولید را باورپذیر کرد.

 وی افزود: گلستان در تولید برخی محصولات کشاورزی در رده های اول تا سوم کشور قرار دارد که باید تلاش کنیم با افزودن بر تولید با استفاده از تکنولوژی مدرن و فناوری های جدید، بر کیمیت و کیفیت این تولیدات اضافه کنیم.

استاندار گلستان در ادامه به تلاش همگانی در این استان برای مهار کرونا اشاره کرد و گفت: همراهی بیشتر شهروندان برای ماندن در خانه و پرهیز از سفرهای غیرضروری، کنترل این بیماری در شروع احتمالی موج دوم را آسان تر خواهد کرد.

حق شناس گفت: در حال حاضر ظرفیت پذیرش در بیش از هزار تخت بیمارستانی و ۵۰۰ تخت نقاهتگاهی در استان وجود دارد اما در صورت آغاز موج دوم این بیماری و بی توجهی شهروندان به رعایت نکات بهداشتی و پیشگیرانه، با مشکل کمبود فضای درمانی و بیمارستانی مواجه خواهیم شد.

وی افزود: با کمک خیرین دستگاه‌هایی نظیر ونتیلاتور، اکسیژن ساز، تخت‌ها ICU و دستگاه‌های نمونه‌گیری به ارزش ۱۳۰ میلیارد ریال تهیه شد و در اختیار بیمارستان‌ها قرار گرفته تا برخی کمبودهای این گونه برطرف شود.

تاکنون ۱۵۶ نفر در گلستان به علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.