گردشگری و توریسم

اظهار رضایت مقام یونانی از عملکرد مطلوب شهروندان این کشور در بحران کرونا

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های خبری یونان” سوتیریس چیودواراس” نماینده وزارت درمان و بهداشت و همبستگی یونان برای مقابله با ویروس کرونا در نشست خبری امروز خود، گفت: یونان تا کنون به خوبی توانسته از شیوع بیشتر ویروس کرونا مقابله کند.

وی در ادامه تصریح کرد: شهروندان تاکنون در خانه های خود مانده اند و این امر باعث شده که رشد کمی در انتقال ویروس کرونا تا این لحظه داشته باشیم و البته نباید این امر ما را از اصل مساله و احتمال گسترش و انتقال ویروس غافل نماید، بنابراین لازم است که شهروندان همچنان در خانه ها بمانند.

نماینده وزارت درمان و بهداشت یونان تصریح کرد: مقدار ۵ تن مواد دارویی ” خلورسینی” یا ” خلوریکنی” که براساس تجربیات تعدادی از کشورها در این اواخر و استفاده از این دارو در بعضی از کشورها نتیجه خوبی برای مهار ویروس کرونا به همراه داشته است، توسط یک شرکت دارویی یونانی، از هند خریداری و پس از اقدامات لازم  توسط این شرکت دارو سازی یونانی، مقدار زیادی از این دارو تولید و از فردا در اختیار مراکز درمانی قرار می گیرد.

چیودواراس در ادامه افزود: مواد اولیه و حتی خود این دارو دارای سم گازی زیادی می باشد که فقط متخصصین امور پزشکی با نظارت کامل و در صورت نیاز، از آن برای کاهش مرگ و میر مبتلا به  ویورس کرونا استفاده خواهند کرد.

وی بیان کرد: تولید واکسن مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا حدود یک سال تا هیجده ماه طول خواهد کشید، بنابراین مردم بایستی در خانه ها بمانند تا بتوان هم از انتقال این ویروس به دیگران جلوگیری کرد و هم خودمان به این ویروس مبتلا نشویم.

وی با اشاره به ضعف سیستم درمانی و کمبود امکانات مراکز درمانی یونان گفت: یونان گرچه دارای پزشکان خوبی است ولی دارای سیستم درمانی قوی مانند کشورهای اروپای غربی نیست .

چیودوارس یادآورشد: مراکز درمانی کشور مانند کشورهای اروپای غربی دارای وسایل و تجهیزات گسترده نمی باشند و به همین دلیل اگر رعایت مسایل بهداشتی را نکنیم و تصمیمات دولت در منع رفت و آمد رعایت نشود به رغم اینکه یونان تاکنون نسبت به کشورهای اروپایی غربی و دیگر کشورها برای مقابله با گسترش ویروس کرونا بخوبی عمل کرده است، دارای مشکلات فراوانی همچون ایتالیا و اسپانیا خواهیم شد.

شایان ذکر است، براساس بیانیه مرکز کنترل ویروس کرونا در یونان روز گذشته تعداد ۴ نفر دیگر از شهروندان این کشور جان باختند و بدین ترتیب تعداد جان باختن بر اثر ویروس کرونا  در یونان به ۲۶ نفر و تعداد مبتلایان در سراسر این کشور به ۸۹۶ نفر رسیده است.