گردشگری و توریسم

حمایت از شرکت‌های کوچک راهکار قطر برای کاهش آثار اقتصادی کرونا

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، این طرح در نظر دارد به منظور مشارکت در تامین موارد مورد نیاز دولت جهت پیشگیری از انتشار ویروس کرونا کمک های عینی ارائه دهد.

این طرح همچنین قصد دارد با همکاری دستگاه های دولتی ذیربط  از شرکت های کوچک آسیب دیده از اقدامات یاد شده و پیامدهای حاصل از آن حمایت به عمل آورد.

بر اساس این گزارش ، اتاق بازرگانی قطر فرم الکترونیکی تهیه کرده است و بر همین اساس شرکت هایی که مایل به پشتیبانی از این ابتکار عمل هستند، می توانند از طریق تلفن های همراه خود به وب سایت اتاق بازرگانی دسترسی پیدا کنند و این فرم را پر کنند.این اتاق به عنوان واسطه و پیوند دهنده شرکتهای حامی این طرح و افراد ذینفع به عنوان پشتیبان عمل خواهد کرد.

در همین رابطه بخش های خصوصی قطر از شرکت های خصوصی که صاحبان شان با چالش های متعدد همچون هزینه های اجاره مواجه هستند، حمایت و پشتیبانی خواهند کرد.

وزارت بهداشت قطر سه‌شنبه شب از شناسایی ۲۵ مورد جدید ابتلا به کرونا خبر داد تا شمار مبتلایان به ۵۲۶ نفر  برسد.

این وزارت‌خانه اعلام کرد که با بهبود یافتن ۴ نفر دیگر، شمار افرادی که سلامتی خود را به دست آورده‌اند، به ۲۱ نفر رسیده است.

کمیته عالی مدیریت بحران قطر از ساخت دو مرکز پزشکی موقت برای خدمات رسانی به افرادی خبر داد که علایم جزیی کرونا دارند.

شیوع ویروس کرونا  «کووید ۱۹» برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

۱۴۸۷