گردشگری و توریسم

۲۲۱ فرد مشکوک به کرونا در ورودی‌های همدان شناسایی شدند

بهروز کارخانه ای روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: ۲۲۷ هزار و ۱۳۱ تن در ورودی های همدان توسط تیم های جمعیت هلال احمر غربالگری شدند که از این تعداد ۲۲۶ هزار و ۹۱۰ تن هیچگونه علامتی نداشتند.

وی اضافه کرد: ۲۲۱ تن دارای علائمی از جمله تب بودند که ورودی از اراک به سمت ملایر با ۱۲۷ مورد، ورودی شهر درگزین با ۳۵ مورد، ورودی شهر بهار با ۲۷ مورد و سه راهی قلعه قباد با ۹ مورد بیشترین میزان افراد مشکوک به کرونا را داشتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان بیان کرد: ۳۱ تن از افراد مشکوک به کرونا به بیمارستان ارجاع داده شدند که بیشترین سهم مربوط به رانندگان عبوری از ورودی شهر درگزین با ۱۹ نفر سپس ورودی ملایر از سمت اراک با پنج نفر است.

کارخانه ای اظهار داشت: شهروندان در صورت داشتن علائمی همچون کبودی لب و صورت، تنگی نفس شدید و بی قراری، خواب آلودگی و گیجی باید به فوریت به مراکز جامع و بیمارستان مراجعه کنند.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۱۵۰ کشور سرایت کرده است.

طبق اخرین گزارش ارائه شده توسط معاونت بهداشتی استان همدان، آمار مبتلایان به کرونا در همدان تا چهارم فروردین امسال ۲۶۶ نفر است که از این شمار ۱۵۷ نفر بهبود یافتند و بیش از ۸۰ نفر تحت درمان هستند.

به گفته رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون ۲۳ هزار و ۴۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و یک هزار ۸۱۲ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و  هشت هزار ۳۷۶ نفر نیز بهبود یافته‌اند.