گردشگری و توریسم

تعطیلی مراکز پرتجمع و بازارچه‌های ماکو تا ۱۵ فروردین

حسین عباسی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دارو خانه‌ها، نانوائی‌ها، سوپرمارکت‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، واحدهای عرضه‌کننده گوشت و مواد پروتئینی، جایگاه‌های سوخت، واحدهای میوه فروشی بر اساس پروتکل‌های بهداشتی و رعایت موازین بهداشتی باز خواهد بود.

وی با اشاره به آخرین وضعیت شیوع بیماری در این شهرستان نیز افزود: هیچ مورد مثبت ابتلا به بیماری کرونا طی سه روز گذشته در این شهرستان ثبت نشده و تعداد مبتلایان همچنان هشت نفر است.

به گفته وی از هشت بیمار مبتلا به کرونا در این شهرستان تاکنون چهار نفر ترخیص شده‌اند و تنها ۲ بیمار در بیمارستان بستری و تحت درمان هستند و ۲ نفر دیگر نیز در قرنطینه خانگی و تحت نظر کارشناسان بهداشت و درمان قرار دارند.

وی ادامه داد: ثبت نشدن مورد جدید ابتلا به بیماری کرونا در سه روز گذشته در این شهرستان حاصل تلاش مسوولان و همراهی شهروندان در مقابله با این بیماری است و امیدواریم این روند همچنان ادامه‌ یابد.

وی ضمن قدردانی از مشارکت مردم ابراز امیدواری کرد با ماندن در خانه، مسوولان را در مقابله با این ویروس یاری کنند.  

فرماندار ماکو در ادامه به ضد عفونی مدوام معابر شهری و روستایی نیز اشاره کرد و گفت: در ورودی شهر ماکو بازرگان نیز تونل ضدعفونی خودرو نیز نصب شده و همچنین غربالگری نیز انجام می‌گیرد.

طی ۲۵ روزی که از ثبت نخستین بیمار مبتلا به کرونا در آذربایجان‌غربی می‌گذرد، ۴۲۸ نفر در ۱۷ شهرستان این استان به این بیماری مبتلا و از این تعداد، متاسفانه ۳۱ نفر جان خود را از دست داده و ۲۱۸ نفر شامل حدود ۵۱ درصد مبتلایان ترخیص شده‌اند.

نخستین مورد ابتلا به کرونا روز هشتم اسفند امسال در آذربایجان‌غربی ثبت شد؛ برخی پیش‌بینی‌ها از تداوم چندین هفته تا چندین ماهه این بیماری خبر می‌دهد و کوتاه‌شدن این روند، به همراهی مردم از طریق خودقرنطینگی بستگی دارد.