گردشگری و توریسم

« درخانه بمانید » همچنان راهکار جهانی مهار کرونا

از ووهان چین گرفته تا بولیوی ، فرانسه و آمریکا بیش از 900 میلیون نفر در پاسخ به توصیه ها یا برای اجرای دستور مقامات در قرنطینه باقی مانده اند.

چین، ایتالیا، آمریکا، اسپانیا ،فرانسه، آلمان، ایران و کره جنوبی با این ویروس بیش از دیگر نقاط جهان اکنون درگیرهستند و سناریوی فاجعه باری را تجربه می کنند.

فرانس 24 در گزارشی  با اشاره به نگرانی های مردم جهان نوشت به نظر می رسد که کرونا در برخی از مناطق جهان از کنترل خارج شده و بیمارستان ها از همه ظرفیت خود استفاده کرده اند.

پزشکان خواستار اتخاذ شدیدترین اقدامات و تدابیر شده اند.

رئیس بخش احیای قلب در بیمارستان اصلی برشیا در شمال ایتالیا گفت: درخواست من این است، همه چیز را ببندید.

« جوزپه کونته» نخست وزیر ایتالیا با بیان اینکه« توقف فعالیت های تولیدی کاملا ضروری نیست» گفت که خدمات عمومی و بخش های اقتصادی در زمینه های بهداشت و درمان، حمل و نقل، توزیع کالا و خدمات پستی ومالی باید به تلاش خود ادامه دهند.

کونته افزود: می دانم این تدابیر و اقدامات سختگیرانه است اما ما هیچ جایگزینی نداریم و همچنین با همه گیری بیشتر کرونا مبارزه کنیم.

«دونالد ترامپ » رئیس جمهوری آمریکا که نسبت به قرنطینه خانگی هنوز تردید دارد ، قصد دارد با تحریک جمهوریخواهان و دموکرات ها ادامه فعالیت های اقتصادی را تشویق کند.

ترامپ درحالی که از جمهوریخواهان و دموکرات ها خواسته است در مورد برنامه نشاط اقتصادی با تخصیص هزارمیلیارد دلار توافق کنند، هشت ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ادعا کرد که « در حال آماده سازی تدابیری هستیم که تاکنون کسی ندیده است.

بدترین اتفاق ها می افتد، اگر …

تعداد زیادی از ایالت های آمریکا اتخاذ تدابیری هستند که نخستین اقتصاد جهان را نجات دهند، کالیفرنیا و نیویورک ، دو ایالت بزرگ این کشور، تمام فروشگاه های غیراساسی را بسته و به ساکنان خود دستور داده اند که در خانه ها بمانند.

ایالت های ایلینویز ، نیوجرسی ، کانتیکت ، پنسیلوانیا و نوادا نیز محدودیت های شدیدی را برای ساکنان خود وضع کردند.

ایران، آلمان و اسپانیا هم تدابیری سخت اتخاذ کرده اند، علاوه بر تقویت تجهیزات درمانی و بهداشتی ، دستورات روشن است، همه باید فاصله مطمئن بین خود را رعایت کنند.

« پدرو سانچز» نخست وزیر اسپانیا با بیان اینکه ما در« مسابقه با زمان هستیم» ، نسبت به « اتفاق های بدتر» هشدار داد.

کانال تلویزیونی کرواسی به طور مستمر «در خانه های خود بمانید» را تاکید می کند.

با این حال، رعایت دستورالعمل های جهانی مانند ایجاد فاصله مطمئن، قرنطینه خانگی و بستن مغازه ها در برخی مناطق جهان از جمله مناطقی از فلسطین که تحت محاصره رژِیم صهیونیستی قرار دارد، سخت است.

مدیر دفتر سازمان جهانی بهداشت در بخش های محاصره فلسطین توسط رژیم صهیونیستی مانند نوارغزه هشدار داد که هر لحظه با « قطع برق و نبود داروهای اساسی» به سرعت از توانایی های بهداشتی و درمانی ملت فلسطین برای مقابله با کرونا کم می کند.

با بسته شدن مرزهای بین کشورهای جهان ، بازگشت مسافران به کشورهایشان دشوار شده است.

یکی از مسافران در حال پرواز از آمستردام به دهلی نو گفت: در راه بازگشت به هند بودم ، کاپیتان هواپیما در حالی که در حال گذر از فضای روسیه بود اعلام کرد  موظف است هواپیما را به فرودگاه آمستردام برگرداند زیرا اجازه فرود در مقصد را دریافت نکرده است.