گردشگری و توریسم

نگاهی به مهم‌ترین اخبار کرونایی قم

پیشنهاد مدیر حوزه‌های‌ علمیه به وزیر بهداشت   

مدیر حوزه‌های علمیه طی نامه ای به وزیر بهداشت، ضمن تقدیر ویژه از کوشش های کادر درمانی کشور برای مقابله با کرونا گفت:‌ پیشنهاد می‌شود باتوجه به اهمیت موضوعات فرهنگی و دینی، کمیته امور فرهنگی و دینی نیز در کنار سایر کمیته ها با محوریت مدیریت حوزه های علمیه کشور تدبیر و برای همکاری در امور مرتبط، تشکیل شود.

آیت الله علیرضا اعرافی در نامه‌ای خطاب به دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی؛ مراتب تقدیر و سپاس خود و همه حوزویان را از جامعه پزشکی کشور ابراز داشت و ۲ پیشنهاد به وزیر بهداشت ارائه داد.

قدردانی دبیر شورای عالی حوزه‌ از تلاش‌ جامعه سلامت علیه کرونا

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه، ضمن قدردانی از تلاش‌های کادر درمانی و پزشکی قم گفت: تلاش‌ها و خدمات ارزشمند مسئولان و کادر بهداشت و درمان در این ایام اقدامی جهادگونه است که از صمیم قلب قدردانی می‌کنم.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، در تماسی با دکتر علی اِبرازه قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم، ضمن قدردانی از تلاش های ایشان و قبول مسولیت افزود: تلاش ها و خدمات ارزشمند شما و کادر بهداشت و درمان در این ایام اقدامی جهادگونه است.

مهم‌ترین عامل مقابله با کرونا عدم حضور مردم در شهر

استاندار قم گفت: مهم ترین عامل مقابله با بیماری کرونا عدم حضور مردم در سطح شهر و رعایت مسائل بهداشتی است.

بهرام سرمست در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم، با اشاره اقدام‌ها و پیش بینی های موفقیت آمیز تاکنون استان در بحث مقابله با کرونا افزود: امکانات بسیاری خوبی از جمله بیمارستان های سیار به منظور مبارزه با بیماری کرونا جذب استان شده است.

استقرار ارتش به‌ منظور پایش و غربالگری بیماران مشکوک به کرونا

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: با آغاز سال جدید ۳۰ پایگاه سلامت در سطح استان قم به‌ منظور پایش و غربالگری بیماران مشکوک به کرونا توسط ارتش مستقر شد.

امیر سرتیپ نوذر نعمتی افزود: با آغاز سال جدید ۳۰ پایگاه سلامت در سطح استان به‌منظور پایش وغربالگری بیماران مشکوک به کرونا توسط ارتش مستقر شد که شهروندان قم پیش از مراجعه به بیمارستان‌ها می‌توانند با مراجعه به این پایگاه‌ها از وضعیت خود آگاه شوند.

همکاری قمی‌ها برای جلوگیری از موج دوم شیوع کرونا

استاندار قم، با اشاره به تعطیلی اصناف در ۲ هفته نخست سال جاری بر ضرورت همکاری شهروندان برای جلوگیری از موج دوم شیوع کرونا در قم تاکید کرد.

بهرام سرمست، با قدردانی ازهمکاری مردم در رعایت موارد بهداشتی و کاهش ترددها افزود: باید به‌دلیل نگرانی از موج دوم شیوع کرونا در کشور و استان این همکاری ادامه پیدا کند.

آمار مبتلایان به کرونا در قم به ۱۱۶۱ تن رسید

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: افراد مبتلا به کرونا در قم که ثابت شده است به یکهزار و ۱۶۱ تن رسید.

دکتر علی ابرازه روز شنبه (دیروز) در گفت وگویی افزود: آزمایش کرونای ۲۰ تن از مردم قم روز یکم فروردین ماه مثبت اعلام شد و از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون آمار افراد مبتلا به کرونا که ثابت شده است در استان به یکهزار و ۱۶۱ تن رسیده است.

تولید روزانه ۲ هزار لباس ایزوله بیمارستانی

صنعت یار بسیج مهندسین قم گفت: روزانه ۲ هزار لباس ایزوله بیمارستانی با مشارکت بسیج و بخش خصوصی در قم تولید و به سراسر کشور ارسال می‌شود.

سرهنگ احمد نصرآبادی، از همکاری بسیج مهندسین استان با بخش خصوصی برای تولید لباس ایزوله بیمارستانی خبر داد و افزود: تولید لباس‌های ایزوله بیمارستانی در قم از سوم اسفندماه سال گذشته با دوخت روزانه ۳۰۰ روپوش آغاز به کار کرده است که با گذشت زمان به مرور این تولیدات به ۲ هزار لباس افزایش یافت.

اختصاص ۳۰ کپسول اکسیژن برای مقابله با کرونا

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم گفت: ۳۰ کپسول اکسیژن به تجهیزات امانی هلال احمر اهدا شد و از این طریق در خدمت مقابله با شیوع ویروس کرونا قرار گرفت.

محمد گلفشان افزود: حضور نیکوکاران یکی از ظرفیت‌های مهم جمعیت هلال احمر است و اخیرا ۳۰ عدد کپسول اکسیژن ۲۰ لیتری مانومتر از سوی رئیس هیات مدیره مجمع خیرین استان قم اهدا شده است.

تعطیلی صنوف غیرضرور تا ۱۵ فروردین  

اتاق اصناف قم در اطلاعیه ای اعلام کرد: تمامی صنوف (مراکز خرید و فروش) به‌جز رسته های خاص و مایحتاج مردم تا ۱۵ فرودین ماه جاری در استان تعطیل است.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه تصمیمات اتخاذشده در سطح ملی و در جهت مبارزه بابیماری منحوس کرونا، کمک به سلامتی مردم شریف استان، کاهش تردد در سطح شهر و هر گونه تجمعات حتی کوچک، یکی از راه های کنترل این بحران تعطیلی بازار شهر و فعالیت های صنفی غیرضروری است.

ضدعفونی کشتارگاه صنعتی

وحید وزیری‌راد سرپرست سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری قم، با اشاره به اقدام‌های واحد بهداشت این سازمان برای پیشگیری از تاثیر این بیماری بر شاغلان و محیط کار و به حداقل رساندن عوارض آن بر سلامت شهروندان گفت: کلیه محوطه سازمان با همکاری سازمان آتش‌نشانی به طور مستمر ضدعفونی می‌شود.

بر اساس تازه ترین اطلاعات رسمی در روز شنبه (دیروز)، آمار بستری ها در مرکزهای درمانی قم به ۵۸۶ تن رسید؛ ۹۶ تن در ۲۴ ساعت گذشته ترخیص شدند که ۵۶ تن آنها مربوط به شیفت صبح دیروز بوده است.

همچنین آزمایش کرونای ۲۰ تن از مردم قم دیروز مثبت اعلام شد و آمار کلی به ۱۱۶۱ تن رسید.

کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روز شنبه اعلام کرد: تاکنون ۲۰ هزار و ۶۱۰ تن در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده، هزار و ۵۵۶ تن به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۷ هزار و ۶۳۵ تن نیز بهبود یافته‌اند.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.