گردشگری و توریسم

خبرهای کوتاه کرونا استان سمنان در ۲ فروردین

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و در اوایل اسفندماه این ویروس به کشور ایران رسید، تا به حال ۲۰ هزار و ۶۱۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و یکهزار و ۵۵۶ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۷ هزار و ۶۳۵ نفر بهبود یافته اند. از آغاز شیوع این ویروس در جهان، خبرهای مربوط به آن در صدر اخبار دنیا قرار دارد و  این ویروس با درنوردیدن بسیاری از کشورها،  مکان های عمومی زیادی را در شهرهای مختلف دنیا به تعطیلی کشانده است.

اخبار کرونا استان سمنان در روزی که گذشت:

 کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: از ظهر دیروز ۹۶۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد، این تعداد در استان سمنان بدون هیچ تغییری  در ۲۴ ساعت گذشته با تعداد قبلی ۶۴۵ نفر  ثابت ماند.

*

حبیب‌الله خجسته پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت:شهروندان می‌توانند در پویش مشارکت مردمی با کمک های نقدی و غیرنقدی برای مقابله با ویروس کرونا نقش‌آفرینی کنند و همراهی آحاد مردم نقشی مهم در هر گونه اقدام پیشگیرانه برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا دارد و در شرایط فعلی برای شکست ویروس کرونا برای حفاظت خود و خانواده باید از سلامت دیگران نیز حفاظت کنیم.

*

دکتر نوید دانایی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان گفت: قرارگیری این استان در صدر جدول مبتلایان به ویروس کرونا نسبت به جمعیت در کشور نشان از عملکرد مطلوب متولیان بهداشتی در بیماریابی است و شناسایی بیماران نگران کننده نیست بلکه شناسایی نشدن مبتلایان به ویروس کرونا خطرناک است.

*

سردار سرتیپ عبدالله حسنی فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: کامیونت حمل بار قاچاق با ۳۰ هزار جفت دستکش خارجی در پلیس راه سمنان – دامغان متوقف شد و یکی از اولویت‌های پلیس در حال حاضر مقابله با پدیده قاچاق در حوزه سلامت است و هر گونه اقدام و پیشگیری را در این حوزه برای محدودسازی گسترش بیماری کرونا انجام می دهیم.