گردشگری و توریسم

احتمال افزایش مبتلایان به کرونا در خراسان شمالی

 دکتر سیداحمد هاشمی روز شنبه در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا با اشاره به کاهش ۴۷ درصدی میزان تردد خودروها در محورهای استان در ابتدای نوروز امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، اظهار داشت: این در حالی است که میانگین کشوری این کاهش ترددها به ۷۰ درصد رسیده که در برخی استان‌ها تا ۹۰ درصد نیز بوده است.
وی از تردد خودرو و ورود مسافران به استان به عنوان عاملی موثر در افزایش شمار مبتلایان و شیوع این بیماری یاد کرد و گفت: پیشنهاد می شود هر کسی وارد استان می شود قرنطینه شده و کنترل های بیشتری روی وی صورت گیرد.
هاشمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمامی اطرافیان فوتی‌های ناشی از کرونا نیز رصد شده و مورد مراقبت شدید قرار می‌گیرند.
وی میانگین سنی فوتی های ناشی از ویروس کرونا در استان را بالای ۶۰ سال اعلام کرد و گفت: فقط یک مورد از فوتی ها زیر ۵۰ سال بوده که آن هم سابقه بیماری زمینه‌ای داشته است.

حضور کارکنان ادارات به حداقل می رسد 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی نیز در این نشست گفت: به منظور پیشگیری از افزایش ابتلا به ویروس کرونا، حضور کارکنان دولت در محل کار به حداقل ممکن خواهد رسید.
ولی الله حیاتی از اعلام تعطیلی برخی اتحادیه ها خبر داد و افزود: بر این اساس اتحادیه هایی از قبیل پوشاک، مصالح ساختمانی، تراشکاری، طلافروشان، آرایشگران، نجاران، آهن فروشان، لوازم بهداشتی و آرایشی، عکاسان، پارچه فروشان، کتابفروشی ها، موبایل، لوازم خانگی، رستوران داران و بسیاری دیگر از اتحادیه ها تا ۱۵ فروردین تعطیل خواهند بود.
وی خاطرنشان کرد: همچنین چهار پاساژ بزرگ مرکز استان شامل ارم، لادن، خوشی و رامین تا ۱۵ فروردین تعطیل شده اند.
حیاتی از غربالگری تمامی افراد وارده به استان خبر داد و گفت: در این راستا در تست های صورت گرفته ۵۱۳ نفر از افرادی که مورد غربالگری قرار گرفتند، تب بالا داشتند که از این تعداد ۳۱۸ نفر مربوط به داخل استان و ۱۹۵ نفر مربوط به خارج از استان بودند.
وی یادآور شد: با توجه به اینکه ورود به داخل استان می‌تواند تبعات بالایی در افزایش آمار مبتلایان داشته باشد در حال حاضر غربالگری ها توسط یک پزشک مقیم در هر ورودی برای جلوگیری از افزایش آمار مبتلایان با دقت و جدیت در حال انجام است.

تا ظهر امروز -شنبه- شمار مبتلایان ویروس کرونا در استان خراسان شمالی به ۱۳۹ نفر و تعداد جانباختگان این بیماری به ۱۴ نفر رسیده است.