گردشگری و توریسم

کرونا خدمات کنسولی سفارتخانه‌های آمریکا را به حال تعلیق در آورد 

به گزارش تارنمای هیل، سفارت آمریکا در کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: واشنگتن به همه سفارتخانه‌ها دستور داده است که عملیات ارائه روادید در کشورهایی با سطح هشدار سفر را متوقف کنند، که این شامل کره جنوبی نیز می‌شود.  

براساس ابلاغیه جدید وزارت امور خارجه آمریکا، این دستور در مورد ۱۰۰ کشور با سطح هشدار سفر به دلیل شیوع ویروس کرونا اعمال می‌شود.  

در بیانیه سفارت آمریکا در کره جنوبی آمده است که خدمات معمول روادید در اسرع وقت از سر گرفته می‌شود اما در حال حاضر قادر به ارائه تاریخ مشخص نیستیم.  

سفارت امریکا در کابل نیز در بیانیه اعلام کرده که تمامی خدمات معمول کنسولی و خدمات شهروندان امریکایی را تا اطلاع ثانوی در افغانستان به تعلیق در آورده است.  

این سفارت خطاب به شهروندان امریکایی گفته است: اگر در مورد سلامتی یا امنیت خود در افغانستان نگرانی دارید، اکنون زمان ترک است.  

سفارت امریکا در کابل، از تمامی شهروندان این کشور خواسته که یک برنامۀ عملی داشته باشند و در صورت اضطراری از طریق سریع‌ترین سیستم حمل و نقل تجارتی موجود افغانستان را ترک کنند.  

ویروس کرونا موسوم به «کووید ۱۹»  اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.  

براساس تازه‌ترین آمار مبتلایان و جان‌باختگان به کووید-۱۹، ۲۰۰ هزار و ۶۸۰ نفر در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده و ۸ هزار و ۹۲ نفر براثر این بیماری جان باخته‌اند.