گردشگری و توریسم

بسیج امکانات سهم معاونت اقتصادی استانداری در بحران کرونا

حیدر نعمتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: معاونت اقتصادی استانداری ایلام بر حسب وظیفه خود برای فعالسازی واحد تولید الکل بدره وارد عمل شد و با پیگیری از طریق صنعت و معدن و تجارت استان این واحد را که غیرفعال بود، فعال کرد.

وی افزود: همچنین با برگزاری نشست با اتحادیه خیاطان برای ساماندهی و تولید ماسک نیز برنامه ریزی کاملی انجام شد و اکنون کارگاه های تولید ماسک در همه شهرستان های استان در حال فعالیت است.

وی از برگزاری نشست با اتحادیه نانوایی ها، پمپ بنزین ها، میادین میوه و تره بار و سایر صنوف که با تراکم جمعیتی مواجه اند خبر داد و گفت: دستورالعمل رعایت بهداشت به این صنوف اعلام شده و در حال اجراست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام همچنین از پیگیری و اجرایی شدن عملیات گندزدایی، ضد عفونی، آگاه سازی و تامین وسایل بهداشتی برای این مشاغل پر تردد خبر داد و یادآور شد: تلاش شده ایت تا با همه توان از شیوع بیماری کرونا جلوگیری شود.

نعمتی همچنین به تعطیلی همه زایر سراها، بوم گردی ها و مراکز اقامتی گردشگری استان اشاره کرد و افزود: این اقدامات در راستای جلوگیری از ورود مسافران و خفظ سلامت مردم انجام گرفته است.

وی تاکید کرد: سهم معاونت اقتصادی استانداری ایلام در بحران کرونا اتخاذ تدابیر پیشگیرانه و همچنین بسیح امکانات و ظرفیت های قانونی است.

وی ابراز امیدواری کرد: با اتخاذ همه تدابیر بیماری کرونا مهار شود.

بر اساس اعلام رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام، طی ۲۴ ساعت گذشته ۲ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در استان فوت کردند که با احتساب موارد قبلی، تعداد بیماران فوتی مبتلا به کرونا در استان به هشت نفر افزایش یافته است.

به گفته دکتر محمد کریمیان، مجموع افراد مبتلا به ویروس کرونا در استان ایلام با ثبت هفت مورد جدید به ۱۱۰ نفر رسید.