گردشگری و توریسم

ارتقای خدمات آبفای شهری و روستایی خراسان رضوی نیازمند یکپارچه‌سازی است

سید ابراهیم علوی روز یکشنبه در جلسه معارفه رییس اداره آب و فاضلاب شهری و روستایی گناباد که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد افزود: یکپارچه‌سازی شرکتهای آب و فاضلاب شهری و روستایی با هدف ارتقای خدمات این بخش در سطح کشور طی سالجاری مورد توجه وزارت نیرو قرار گرفت و روند یکپارچه سازی در استان خراسان رضوی از اسفندماه امسال آغاز شد.

وی ادامه داد: ادغام ادارات آب و فاضلاب شهری و روستایی هفت شهرستان استان خراسان رضوی تاکنون انجام شده و بقیه به تدریج در دست اقدام است و برای ارتقای خدمات در این بخش نیازمند بازنگری در سیستم اداری و خدمات رسانی در این بخشها هستیم.

رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی خراسان رضوی کمبود منابع آبی و افزایش شوری و سختی آب و کمبود اعتبارات را از مشکلات مهم در آب‌رسانی به  مناطق شهری و روستایی خراسان رضوی برشمرد و گفت: تغییرات در حوزه های فنی با هدف ارتقای خدمات این بخش ضروری است.

علوی افزود: باید با هم افزایی بین بخشی برای ارتقای خدمات به مردم در مناطق شهری و روستایی استان خراسان رضوی تلاش کرد.

فرماندار گناباد هم در این معارفه گفت: مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی آب گناباد با ۹۰ درصد پیشرفت در دست اجراست و سرعت بخشی در تکمیل آن نیازمند توجه مسوولان ذیربط است.

حامد قربانی افزود: طرح ساخت مخزن آب روستای روشناوند که در آستانه ارتقا به بخش است از چندی قبل به مسوولان ارایه شده و هنوز محقق نشده است که باید با بذل عنایت مسوولان در آینده نزدیک شاهد احداث آن باشیم.

وی اضافه کرد: گناباد در زمینه اعتبارات آبرسانی روستایی در ردیف ۲۷ استان خراسان رضوی قرار دارد و این مورد اعتراض ماست و رفع این مشکل نیازمند توجه بیشتر مسوولان است و باید ضمن افزایش اعتبارات این بخش با احداث دو مجتمع آبرسانی روستایی مشکلات این مناطق کاهش یابد.

فرماندار گناباد گفت: یکپارچه‌سازی ادارات آب و فاضلاب شهری و روستایی گناباد موجب پویایی و ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات به مردم در این مناطق شود.

با ادغام ادارات آب و فاضلاب شهری و روستایی گناباد هادی حیدرنیا به عنوان رییس این اداره معرفی شد.

 ۴۵ هزار مشترک در مناطق شهری و روستایی شهرستان گناباد تحت پوشش خدمات آب و فاضلاب شهری و روستایی قرار دارند.

شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.