گردشگری و توریسم

مقابله سوریه با کرونا؛ از تغییر زمان انتخابات مجلس تا تعلیق نماز جماعت

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) و روزنامه الوطن، بشار اسد روز گذشته (شنبه) با صدور دستوری در راستای اقدامات پیشگیرانه این کشور در مقابله با کرونا زمان برگزاری انتخابات مجلس در این کشور را از تاریخ ۱۳ آوریل ۲۰۲۰ (۲۰ فرودین ۱۳۹۹) به ۲۰ مه (۳۱ اردیبهشت ۹۹) تغییر داد.

تعلیق موقت نمازهای جماعت و جمعه در سوریه

شورای فقهی وزارت اوقاف سوریه و اتحادیه علمای بلاد شام هم با صدور فتوایی اعلام کردند که نمازهای جماعت و جمعه در این کشور از روز یکشنبه (۲۵ اسفند) تا تاریخ ۴ آوریل (۱۶ فروردین ۹۹) تعطیل خواهد بود و تنها اذان از مساجد پخش خواهد شد.

وزارت بهداشت سوریه: هیچ موردی از ابتلا به کرونا ثبت نشده است

وزیر بهداشت سوریه نیز روز گذشته (شنبه) در نشستی خبری اعلام کرد که هیچ موردی از ابتلا به کرونا در این کشور ثبت نشده اما اقدامات دمشق برای پیشگیری از ورود و شیوع آن در سوریه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه دولت سوریه هیچ خبری را از شهروندان این کشور مخفی نخواهد کرد، تاکید کرد که چنانچه موردی از ابتلا به کرونا در این کشور ثبت شود وی اولین نفری خواهد بود که آن را اعلام می کند.

وزیر بهداشت سوریه همچنین خواستار رفع تحریم های آمریکا برای افزایش توان بخش بهداشتی این کشور برای ارائه خدمات شد و در عین حال خاطرنشان کرد که تمامی مبادی ورودی به سوریه در مرزهای زمینی و هوایی در حال نظارت است.

تعطیلی سه هفته ای مدارس و دانشگاه های سوریه

دولت سوریه شب گذشته اعلام کرده بود که در راستای اقدامات دولت برای پیشگیری از کرونا، فعالیت مدارس و دانشگاه‌های این کشور از روز شنبه ۱۴ مارس تا ۲ آوریل (۲۴ اسفند تا ۱۴ فروردین) به حال تعلیق در می‌آید؛ در همین حال وزیر آموزش عالی سوریه از تلاش ها برای برگزاری کلاس ها و دوره ها به صورت مجازی خبر داد.

تعطیلی دادگاه ها و جشنواره های فرهنگی برای مقابله با کرونا

وزارت دادگستری سوریه هم با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که دادگاه ها و دستگاه قضایی این کشور از روز سه شنبه پیش رو (۲۷ اسفند) تا پنج شنبه هفته آینده تعطیل خواهد بود.

وزارت فرهنگ سوریه نیز روز گذشته (شنبه) اعلام کرد که برای مقابله با ویروس کرونا تمامی فعالیت های نهادهای زیر مجموعه این وزارتخانه و جشن های فرهنگی و جشنواره ها تعطیل می شود.