گردشگری و توریسم

کرونا سرقت از منازل و جیب‌بری در استان سمنان را کاهش داد

سرهنگ رضا بینقی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: کاهش سرقت از منازل و جیب‌بری نشان می‌دهد شهروندان توصیه کارشناسان بهداشت مبنی بر ماندن در خانه را جدی گرفته‌اند.
وی ادامه داد: با کاهش تردد و ماندن شهروندان در خانه، سرقت‌ وسیله نقلیه مانند خودرو، موتورسیکلت و وسایل داخل خودرو افزایش یافته است.
وی ادامه داد: از اول اسفند تاکنون سرقت خودرو در استان سمنان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۷۰ درصد افزایش یافت.
وی خاطر نشان کرد: خودروی پراید و خودروهای قدیمی که بدون دزدگیر و قفل مناسب هستند بیشتر مورد طمع سارقان قرار گرفته است.
بینقی تصریح کرد: سارقان بیشتر خودروهایی که خارج از پارکینگ خانه در خیابان‌های تاریک و خلوت پارک هستند را سرقت کرده‌اند.
بینقی تصریح کرد: تا قبل از اسفند امسال در شرایط عادی میزان سرقت خودرو در استان سمنان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد افزایش داشت ولی از اول اسفند تاکنون سرقت خودرو ۷۰ درصد افزایش یافت.
وی ادامه داد: تا قبل از اسفند امسال کشفیات سرقت خودرو در استان سمنان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳۰ درصد افزایش داشت، اما از اول اسفند تاکنون با افزایش میزان سرقت خودرو و افزایش فشار کاری کشفیات خودروهای سرقتی در استان به ۹۵ درصد رسیده است.
وی تاکید کرد: شهروندان با رعایت نکات ایمنی و حفاظتی از وسایل نقیله و اموال خود مراقبت کنند تا سارقان امکان دست‌درازی نداشته باشند و همچنین به پلیس در تامین امنیت جامعه کمک کنند.
رییس پلیس آگاهی استان سمنان بیان کرد: قبل از اسفند امسال سرقت موتور سیکلت در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد افزایش یافت اما از اول اسفند تا کنون سرقت موتور سیکلت با ۱۸ درصد افزایش به ۲۵ درصد رسیده است.
شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در چین و سایر کشورها به این ویروس مبتلا شدند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
این بیماری، قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.