گردشگری و توریسم

سهم من در بحران کرونا تقویت آرامش روانی جامعه است

ماموستا ملا سیدمحمد محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: علما و روحانیون نیز در زمان بحران ها و براساس وظیفه ای شرعی و انسان دوستانه در میدان حاضر خواهند شد.
وی تصریح کرد: در این دوران حساس نیز روحانیون در خدمت به مردم و همدردی و همراهی با آنها پیش‌گام و فعال هستند چرا که حفظ جان و هدایت مردم در حوزه رعایت بهداشت عمومی وظیفه‌ای شرعی است.
امام جمعه روانسر ادامه داد: در آموزه های دینی و سنت رسول الله (ص) بر اصل پیشگیری ، رعایت بهداشت فردی، خانوادگی و اجتماعی بسیار تاکید شده و علما و روحانیون باید به خوبی این موضوع را برای مردم تبیین کنند.
ماموستا محمدی اضافه کرد: تعطیل کردن فعالیت های اجتماعی، ماندن در خانه ها، پرهیز از رفت و آمدهای غیرضروری و رعایت نکات بهداشتی و عمل به دستورات کادر بهداشتی و درمانی از وظایف هر فرد در کنترل بحران کرونا است.
وی گفت: علمای دین برای حفظ سلامتی شهروندان و مقابله با بیماری کرونا، نماز جمعه و جماعات و اجتماعات دینی را تعطیل کرده اند و مردم هم باید ارتباطات اجتماعی را تعطیل کنند.
این روحانی اهل سنت با تاکید بر اینکه خودمراقبتی اصل اساسی در مهار کرونا است، اظهار کرد: با توکل بر خدا و اجرای دستورات دینی و رعایت موازین بهداشتی بر این بحران نیز پیروز خواهیم شد.
به گزارش ایرنا، براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تاکنون ۱۰۲ نفر در این استان به کرونا مبتلا شده اند که ۱۰ نفر از آنان جان خود را از دست دادند.
از ابتدای شناسایی ویروس کرونا تاکنون ۱۲ هزار ۷۲۹ و نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که در مجموع ۵۱۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌ و چهار هزار و ۳۳۹ مورد از ابتدا تاکنون بهبود یافته‌اند.
ویروس کرونا از اوایل دی ماه در «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین پدیدار و با گسترش به اکثر کشورها به یک بحران جهانی تبدیل شده است.