گردشگری و توریسم

کاهش ۸۰ درصدی مسافران ناوگان حمل و نقل جاده‌ای فارس

علیرضا سیاهپور، شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: روند کاهش مسافران و مسافرت‌ها ادامه دارد و تعداد تقاضای سفر با توجه به شیوع ویروس کرونا و هشدارهای بهداشتی روز به روز کاهش می‌یابد.
وی، در مورد توقف کامل فعالیت ناوگان حمل و نقل جاده‌ای با توجه به شرایط حاکم، اظهار داشت: تصمیم‌گیری در این زمینه باید در سطح ملی انجام شود اما به نظر می‌رسد با توجه به کاهش فعالیت یا توقف حمل و نقل هوایی و قطار، فعالیت ناوگان اتوبوسی به میزان محدود لازم است.
او گفت: در حال حاضر با توجه به کاهش تقاضا و آلودگی شهرهای شمال کشور به ویروس کرونا، تقاضایی برای سفر به این شهرها تقریبا وجود ندارد و در چنین شرایطی به تقاضای سفر از شمال به مناطق دیگر کشور نیز با توجه به عدم سرویس دهی شرکت‌ها، پاسخ داده نخواهد شد.
سیاهپور بیان کرد: هم‌ اینک نظارت دقیق و کامل بر رعایت اصول بهداشتی از سوی شرکت‌ها و ضدعفونی دقیق و کامل اتوبوس‌ها انجام می‌شود و علاوه بر استفاده رانندگان از ماسک و دستکش، از شرکت‌ها نیز خواسته شده که در صورتی که موفق به تامین ماسک و دستکش شدند در اختیار مسافران نیز قرار دهند.
وی ادامه داد: افزون بر این از رانندگان نیز خواسته شده که در مجتمع‌های خدمات رفاهی بین‌راهی که مشخص شده و نظارت و کنترل کامل بر آنها اعمال می‌شود، توقف کنند.
او اضافه کرد: همچنین از دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز تقاضای تامین تب‌سنج کرده‌ایم تا مسافران قبل از سوار شدن به اتوبوس مورد سنجش قرار گیرند تا در صورت مشاهده علایم بیماری از ورود آنها به شهر جلوگیری کرده و به مراکز درمانی معرفی شوند.
وی افزود: ناوگان حمل و نقل جاده‌ای بار نیز با توجه به نیاز کشور به تامین کالاهای مورد نیاز فعال است و شرکت‌های حمل و نقل نیز موظف به اتخاذ تدابیر لازم در زمینه ضدعفونی وسایل نقلیه و همچنین تجهیز رانندگان به اقلام بهداشتی از جمله ماسک و دستکش شده‌اند.

براساس آخرین آمار منتشرشده در روز شنبه (بیست و چهارم اسفند ۹۸) تعداد مبتلایان به کرونا در استان فارس به ۲۴۳ نفر رسیده است.

علاوه بر شیراز، در شهرستان‌های فسا، نی ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده ، مرودشت، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، سرچهان و کوار بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده‌اند.

در مجموع ظرف ۲۴ساعت گذشته، یک هزار و ۳۶۵ نفر در کشور به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند و با احتساب این افراد شمار مبتلایان به ۱۲هزار و ۷۲۹ نفر رسیده است که از این تعداد ۶۱۱ نفر فوت شده‌اند و چهار هزار و ۳۳۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.