گردشگری و توریسم

مبادی ورودی شهرهای جنوبی خراسان رضوی مسدود شد

فرماندار گناباد روز شنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: از ابتدای مشاهده ورود بیماری کرونا در این شهرستان اقدامات موثر پیشگیرانه در حوزه مردمی و دولتی صورت گرفته که به صورت مستمر ادامه دارد و همه مجموعه‌ها برای جلوگیری از شیوع این بیماری اقدامات بازدارنده در دست انجام دارند.

حامد قربانی افزود: با توجه به افزایش تعداد فوتیهای ناشی از بیماری کرونا در گناباد به دو نفر و همچنین افزایش تعداد مبتلایان به این بیماری ظرف سه روز اخیر حساسیت مسوولان در این زمینه افزایش یافت و نشست اضطراری در محل فرمانداری با حضور مدیران امور قضایی، امنیتی و انتظامی برگزار و طرح ترافیکی برای اعمال محدودیتهای شهر گناباد تصویب شد تا گروههای ارزیاب پایش سلامت و تب‌سنج بهتر و منسجم‌تر به وظایف خود عمل کنند.

وی ادامه داد: بر این اساس از این پس از پذیرش مسافر در گناباد از نقاط مختلف کشور در ایام نوروز معذوریم و افرادی که در ایستگاههای تب‌سنجی دارای علائم بیماری تشخیص داده شوند به مدت ۱۴ روز به قرنطینه منتقل می‌شوند. حفظ سلامت عمومی برای ما بسیار مهم است و با هیچ فردی در این زمینه مماشات نمی‌شود. 

فرماندار گناباد گفت: اقدامات بسیار سخت‌گیرانه‌ای در مبادی ورودی شهر گناباد اعمال می‌شود و به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهیم سلامت عمومی شهروندان با سفر مسافران از سایر نقاط کشور در معرض تهدید قرار گیرد.

وی افزود: تعدادی از مبادی ورودی شهر گناباد، روستاها و دهستانهای بزرگ بخشهای مرکزی و کاخک این شهرستان از روز شنبه ۲۴ اسفند به مدت ۱۰ روز مسدود و چهار ایستگاه پایش سلامتی و تب‌سنجی نیز در مبادی ورودی گناباد شامل زیرگذر میدان امام رضا(ع) و میدانهای بجستان، نوغاب و ابتدای ورودی خیابان سعدی از سمت میدان مند اعمال می‌شود. از ظرفیت نیروهای نظامی، ماموران انتظامی و بسیج در این زمینه استفاده می‌شود. 

فرماندار بجستان هم به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به بروز علائم بیماری کرونا در منطقه و با هدف جلوگیری از شیوع آن همه جاده‌های ورودی به هسته مرکزی این شهر مسدود شد.

حسین ابراهیمی کردیانی افزود: مبادی ورودی و خروجی به داخل شهر بجستان تنها از بلوار خلیج فارس و با اعمال نظارت و کنترل توسط نیروهای سپاه، بسیج، هلال‌احمر، شبکه بهداشت و درمان و ماموران انتظامی کنترل می‌شود.

وی گفت: ایستگاه تب‌سنجی نیز در این مسیر مستقر شده تا مسافران عبوری مورد پایش قرار گیرند. هر فردی در صورت داشتن علائم بیماری قرنطینه خواهد شد. ورودییهای شهر یونسی و برخی روستاهای بزرگ و مراکز جمعیتی شهرستان بجستان هم با محدودیتهای ترافیکی ورود مسافر مواجه خواهند بود.

هم‌اینک ۲۸ بیمار با علائم مشکوک به کرونا از شهرستانهای گناباد و بجستان در بیمارستان علامه بهلول شهر گناباد بستری هستند. ۱۴ نفر هم به بیماری کرونا مبتلا بوده و دو بیمار مبتلا به کرونا هم طی سه روز اخیر در این منطقه فوت کردند.

سه بخش با گنجایش ۶۰ تخت و یک بخش مراقبتهای ویژه با گنجایش شش تخت برای بستری بیماران مبتلا و یا دارای علائم مشکوک به کرونا در بیمارستان بهلول گناباد برپا است.

مراکز شهرستانهای گناباد و بجستان با افزون بر ۱۴۰ هزار نفر جمعیت به ترتیب در فاصله ۲۸۷ و ۲۷۸ کیلومتری جنوب مشهد و نقطه ورودی استان خراسان رضوی از سمت استانهای جنوبی و مرکزی کشور قرار دارند.