گردشگری و توریسم

کسب و کارهای کوچک استان اردبیل از معافیت مالیاتی بهره‌مند می‌شوند

به گزارش روز جمعه ایرنا ، حسین پیرموذن در جلسه  گفت و گوی دولت و بخش خصوصی افزود: این پیشنهاد با هدف حمایت از کسب و کارهای کوچک ناشی از رکود حاکم در بازار در اثر بیماری ویروس کرونا به تصویب رسیده است.

وی اضافه‌کرد: با توجه به اینکه حدود ۶۰ درصد درآمد کاسب‌های خرد مربوط به پایان و اول سال است و  با توجه به شرایط پیش آمده و تعطیلی بخش گردشگری پیشنهاد معافیت مالیاتی کاسب‌های خرد برای عملکرد سال ۹۸ به تصویب رسیده است.

 وی حمایت دولت از واحدهای تولیدی را یادآور شد و گفت: بازپرداخت تسهیلات بانکی واحدهای تولیدی تا خردادماه تمدید شده و از دولت درخواست می‌کنیم بازپرداخت این نوع تسهیلات را تا شهریورماه سال ۱۳۹۹ به تعویق بیاندازد.

رییس اتاق بازرگانی اردبیل با بیان اینکه در شرایط کنونی با تمام توان در کنار مردم و دولت برای مقابله با ویروس کرونا قرار داریم، افزود: در بحث برون‌مرزی و واردن کردن مواد اولیه و همچنین کمک به فعالیت واحدهای تولیدی آماده هرگونه همکاری هستیم. 

 وی بیان‌کرد: واحدهای تولیدی مواد بهداشتی و ضدعفونی کننده از توزیع نامناسب مواد ضدعفونی کننده گله داشتند که توزیع از دست آنها خارج شده ،بنابراین پیشنهاد دادند که این تولید و توزیع از طریق انجمن‌های توزیع و پخش صورت بگیرد که مطالبات آنها بصورت کتبی به استاندار تقدیم شده است.

او همچنین اظهارداشت: اولین محموله مواد اولیه به مقدار ۲۰ تن الکل از طرف اتاق بازرگانی امروز وارد کشور شده و در اردبیل هم به واحدهای تولیدی اختصاص داده می‌شود و همچنین برای وارد کردن مواد اولیه از روسیه هم اقداماتی بعمل آمده است.

 پیرموذن در زمینه سایر فعالیت‌های اتاق بازرگانی در  مقابله با ویروس کرونا گفت: با همت اتاق بازرگانی استان اردبیل یک اتاقک ضدعفونی کننده در بیمارستان امام مستقر شد و گروه دیگری تونل ضدعفونی کننده تولید کرده‌اند که بعد از رفع ایرادات موجود و تست آن از طرف اتاق بازرگانی به مراکز درمانی هدیه خواهد شد.