گردشگری و توریسم

خیران کامیارانی امکان ساخت پنج هزار ماسک بهداشتی را فراهم کردند

عادل ویسی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خیران شهرستان برای تهیه این تعداد ماسک بهداشتی پارچه‌های مورد نیاز را با هماهنگی شبکه بهداشت و درمان خریداری و در اختیار ستاد قرار دادند.

وی اضافه کرد: هفت خیاط خیر شهرستان که در یک کارگاه مشغول به کار هستند نیز زحمت دوخت آنها را به صورت رایگان کشیدند.

ویسی افزود: خیاطان از روز گذشته کار دوخت ماسک‌ها را شروع کرده و تاکنون نیز در حدود یک هزار عدد از این ماسک‌ها را تهیه و در اختیار ستاد اصلی ستاد مردمی شکست کرونا در کامیاران قرار داده‌اند.

وی یادآور شد: این ستاد نیز هم اکنون در حال رایزنی با خیران شهرستان برای تامین مواد اولیه بیشتر به منظور تهیه و توزیع تعداد بیشتری ماسک در بین جوامع هدف است.

عضو شورای اصلی ستاد مردمی شکست کرونا در کامیاران تاکید کرد: این ستاد از روز شنبه فعالیت خود را آغاز کرده و هر شب اقدام به گندزایی معابر شهر می‌کند.

وی گفت: همچنین در راستای توسعه فعالیت‌ها، ستاد مردمی شکست کرونا در شهر موچش نیز با همکاری خیران تشکیل شده تا در آنجا نیز نسبت به گندزدایی معابر به صورت شبانه اقدام شود.

کرونا با نام رسمی کووید ۱۹ از اوایل دی ماه در ووهان واقع در استان هوبی چین پدیدار شد و تاکنون دربیش از ۱۱۰کشور جهان در تمامی قاره‌ها را تحت تاثیر قرار داده و ۱۱۹ هزار نفر را مبتلا کرده است.

ایران نیز از  ویروس کرونا در امان نماند و نخستین مورد بیماری ۳۰ بهمن ماه در قم شناسایی شد و هم اکنون پس از ۲۲ روز  تعداد مبتلایان در کشور به ۹ هزار نفر افزایش یافته است که تاکنون ۲ هزار و ۹۵۹ بیمار بهبود یافته و ترخیص شده اند و ۳۵۴ نیز جان خود را از دست داده‌اند.

در این مدت تعداد کل مراجعین به بیمارستان‌های کردستان نیز ۳۹۴ نفر بود که ۸۷ نفر از آنان بستری هستند و بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی ابتلای ۸۴ نفر از این افراد به بیماری کووید ۱۹ مثبت است.

افراد مبتلا در بیمارستان‌های این استان بستری هستند که شامل ۳۳ نفر در سقز، ۱۷ نفر در بانه، ۱۱ نفر در سنندج، ۹ نفر در قروه، چهار نفر در کامیاران، سه نفر در دیواندره، ۲ نفر در بیجار، ۲ نفر در مریوان، ۲ نفر در دهگلان و یک نفر در سروآباد است.

تاکنون ۶ بیمار کردستانی بر اثر ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داده اند که از این تعداد پنج بیمار در سقز و یک بیمار مربوط به مریوان است.

کرونا، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می کنند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.