گردشگری و توریسم, گردشگری ورزشی

مراکز تاریخی، فرهنگی و گردشگری دزفول تعطیل شدند

امید بن عباس عصر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه دزفول در فرمانداری ویژه این شهرستان افزود: تصمیمات بنا به شرایط هر استان و شهرستان گرفته می‌شود ولی وضعیت کرونا در دزفول تحت کنترل است.

وی افزود: با تلاش مجموعه دانشگاه علوم پزشکی، کادر درمانی و پرستاری، متخصصان و همکاری مجموعه نظارتی، انتظامی، گروه‌های جهادی و مردم الزامات مجموعه علوم پزشکی برای کنترل و مدیریت این ویروس در نظر گرفته و عملیاتی شده‌اند.

بن عباس گفت: تعطیلی مراکز تفریحی، اقامتی دولتی و مهمانسراها برای پذیرش نکردن میهمانان نوروزی در تعطیلات نوروز به ادارات، سازمان‌ها، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و شهرداری‌ها ابلاغ شده و ممنوعیت اسکان در پارک‌ها و اماکن عمومی الزامی شده است.

مردم از حضور در آرامستان‌ها خودداری کنند

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با اشاره به ممنوعیت برپایی چادر در پارک‌های این شهرستان اظهار داشت: تعطیلی آرامستان‌ها از هفته گذشته در دستور کار قرار گرفته و این هفته نیز اعمال خواهد شد؛ محدودیت‌های ترافیکی لازم از فردا صبح برای کاهش دسترسی مردم در محدوده آرامستان‌ها لحاظ می‌شوند.

وی باتاکید بر لزوم خودداری مردم از هر تجمعی که زمینه ساز انتشار ویروس است، افزود: درخصوص مراکز خرید و هایپرمارکت‌ها نیز دستورات بهداشتی ابلاغ و بازرسی‌ها مستمر انجام می‌شود؛ به دانشگاه علوم پزشکی اختیارات لازم داده شده تا درصورت پیشرفت ویروس کرونا و تشخیص این دانشگاه مراکز خرید و تجاری نیز تعطیل شوند.

بن عباس گفت: بررسی برخی صنف‌ها که مرکز تجمع هستند در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفتند و هر زمان لازم باشد اطلاعیه‌های لازم ابلاغ خواهند شد.

اجاره باغ ویلاهای دزفول در تعطیلات نوروز ممنوع شد

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول بیان کرد: اجاره باغ ویلاهای دزفول به ویژه به مسافران در تعطیلات نوروز ممنوع شده و باغ ویلاهای که زیرنظر میراث فرهنگی هستند از این طریق رصد خواهند شد.

وی افزود: پیگیری لازم از طریق نیروی انتظامی انجام و با متخلفان برخورد خواهد شد؛ مردم نیز درصورت مشاهده گزارش دهند.  

بن عباس درخصوص مسدود کردن ورودی‌های شهرستان دزفول نیز گفت: هفته پیش عده‌ای از استانداران و فرمانداران ورودی و خروجی‌های شهرها را مسدود کرده بودند ولی طی ابلاغیه وزارت کشور در تاریخ ۱۶ اسفندماه این محدودیت‌های خودسرانه لغو شدند.

وی با تاکید بر پرهیز از اظهارنظرهای غیرکارشناسانه گفت: هر زمان نیاز باشد تصمیمات ابلاغ خواهند شد، محدودیت و ملاحظه‌ای در این خصوص وجود ندارد.

وی افزود: همه مجموعه شهرستان برای مقابله با کرونا و درمان بیماران حامی دانشگاه علوم پزشکی هستند.

مجموعه‌های ورزشی دزفول همچنان تعطیل هستند

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول گفت: همه مجموعه‌های ورزشی و باشگاه‌های ورزشی دزفول همچنان تعطیل هستند و درصورت مشاهده با متخلفان برخورد می‌شود.

وی افزود: مردم موارد تخلف و ممنوعیت‌های صنفی را به اتاق اصناف و بازرسان صمت، موارد تخلف اماکن ورزشی را به اداره ورزش و جوانان، موارد تخلف بقعه‌ها را به اوقاف، موارد تخلف پارک‌ها و فضای سبز را به شهرداری‌ها، موارد تخلف باغ ویلاها و اماکن گردشگری و تاریخی را به اداره میراث فرهنگی گزارش دهند.

برای تعطیلی بازار فعلا برنامه‌ای نداریم

بن عباس با بیان اینکه فعلا برنامه‌ای‌ برای تعطیلی بازار نداریم، گفت: پلیس فتا با شایعه پراکنان که باعث التهاب و تشویش اذهان عمومی می‌شوند برخورد جدی می‌کند.

 وی خواستار خودداری مردم از رفتن به مناطق گردشگری سردشت و شهیون شد و افزود: ممنوعیت ورود به مراکز تفریحی و گردشگری ازجمله روستاهای گردشگری ابلاغ شده و مردم برای حفظ سلامت جامعه در هفته‌هایی که موسوم به پیک شیوع بیماری است از خانه بیرون نیایند.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول درخصوص کمبود مواد ضدعفونی نیز گفت: اوایل این بحران با کمبودهایی روبرو بودیم که با تلاش استاندار خوزستان این مشکل برطرف شد و کارخانه‌های دارای توانایی تولید الکل وارد عمل شدند و از هفته گذشته مشکلی درخصوص توزیع الکل در داروخانه‌های دزفول وجود ندارد.

وی افزود: ۲ واحد تولیدی روزانه مواد ضدعفونی را در اختیار شبکه‌های توزیع قرار می‌دهند و بازرسان صمت و غذا و دارو بر توزیع آنها نظارت دارند.  

بن عباس گفت: شرکت آوان طب به موضوع تولید لباس، پوشش و محافظت شخصی کادر درمان ورود کرد و اکنون دانشگاه علوم پزشکی دزفول و اهواز را تامین می‌کند و گروه‌های جهادی نیز روزانه ضد عفونی و گندزدایی ادارات و معابر را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه باغ ویلاها تا ۱۵ فروردین و آرایشگاه‌های زنانه تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند، افزود: با توجه به اینکه بیمارستان‌ها یکی از اصلی‌ترین مراکز منتشر کننده ویروس کرونا هستند از مردم درخواست می‌شود از مراجعه غیرضروری به بیمارستان‌ها خودداری کنند.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول درخصوص تعطیلی ادارات نیز گفت: تعطیلی ادارات و فعالیت ۵۰ درصدی پرسنل از این هفته آغاز شده است.

وی با اشاره به کمبود ماسک افزود: کمبود ماسک در کل کشور وجود داشت، با این وجود با توجه به اینکه اولویت اول ما تامین ماسک برای کادر درمان و پزشکی و سپس بیماران بود ماسک برای آنها تامین شد از هفته آینده نیز ۲ واحد تولیدی در شهرستان دزفول تولید و عرضه خواهند داشت.  

بن عباس درخصوص مصرف الکل و مسمومیت الکلی در دزفول گفت: تاکنون موردی از مسمومیت الکلی در دزفول مشاهده نشده است.  

برگزاری مراسم و تجمع در دزفول غیرقانونی است

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول گفت: همچنان تالارهای شهرستان تعطیل هستند و اجازه برگزاری مراسم فرهنگی، مذهبی، تفریحی و نماز جمعه و جماعت داده نمی‌شود؛ این موارد به دستگاه‌های متولی نیز ابلاغ شده است.

وی از مردم خواست همچون ۴۰ سال گذشته اکنون نیز در بحران پیش آمده همکاری لازم را داشته باشند و اصول بهداشتی و پزشکی را رعایت کنند تا شاهد حوادث ناگواری نباشیم.

به گزارش ایرنا ۱۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان بزرگ دزفول بستری هستند.