گردشگری و توریسم

۲۸۸ بیمار مشکوک به کرونا در یزد بهبود یافتند

دکتر ابراهیم سلمانی عصر سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از ۴۳۷ بیمار مشکوک نمونه گیری شد که تاکنون ۱۲۷ مورد مثبت بود ، البته هنوز جواب برخی از نمونه گیری ها آماده نشده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۶ نفر در استان فوت کردند، تعداد مبتلایان به کرونا در شهرستان های یزد ، اردکان و  میبد را به ترتیب ۶۰، ۳۰ و ۲۷ نفر ذکر کرد.

به گفته سلمانی شمار افراد مبتلا در شهرستان های بافق چهار نفر، ابرکوه و بهاباد هر کدام  ۲ تن و در شهرستان های خاتم و مهریز هر کدام یک نفر به کرونا مبتلا شدند. 

وی از مردم خواست برای پیشگیری از شیوع کرونا در خانه بمانند و از سفرهای غیرضروری و خروج از منزل خودداری کنند.

سلمانی اظهار کرد: رعایت نکات بهداشتی و توجه به توصیه‌های نیروهای درمانی و پزشکان در مبارزه با این ویروس موثر است.

استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در ۲۱ شهر و بقیه در روستاها زندگی می کنند و بیشتر آنها در دشت یزد – اردکان که شامل شهرستان های تفت، مهریز، یزد، اشکذر ، میبد و اردکان است، زندگی می کنند.

ویروس کووید ۱۹ ، نخستین‌بار حدود سه ماه قبل در ووهان چین شناسایی شد و تاکنون در بیش از ۱۰۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌راحتی با مشارکت شهروندان و راهکارهای ساده ای مانند شست و شوی مکرر دست‌ها با صابون، استفاده از ماسک و دستکش در بیرون خانه و تعویض به هنگام آن، مصرف مایعات گرم، دست ندادن و روبوسی نکردن با دیگران، خودداری از تماس دست با چشم‌ها، بینی و دهان، حفظ فاصله یک و نیم متری با افراد بیمار و ماندن بیماران در خانه می‌توان از میزان شیوع و ابتلای کرونا جلوگیری کرد.

علایم ابتلای به ویروس کرونا شامل تب، سرفه، تنگی نفس، علایم گوارشی و در موراد شدید عفونت ریه (پنومونی)، سندرم تنفسی حاد و نارسایی کلیه است