گردشگری و توریسم

۱۰ تن مواد ضدعفونی در شهرستان یزد توزیع شد

استان یزد  ۲ هزار باب مسجد و ۱۱۰ امامزاده و بقعه متبرکه دارد.   

محمدحسین کاظمی افزود: یکی از مهمترین فعالیت‌هایی که در دستور کار اداره است تامین این میزان ماده ضدعفونی از محل موقوفه های مرتبط است که تهیه شد.
به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی اداره اوقاف یزد، وی  ادامه داد: این مواد تحویل گروه‌های جهادی و مردمی در محله های مختلف شد تا نسبت به ضدعفونی مکان‌های مختلف شهری اقدام کنند.
این مسوول تصریح کرد: در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، لازم است همه با عوامل شبکه بهداشت و درمان همکاری داشته باشند و مردم نکات بهداشتی را مورد توجه قرار دهند.
کاظمی با اشاره به اینکه شهروندان پیگیر اخبار موضوع مربوط به بیماری باشند و از هرگونه شایعه پردازی دوری کنند بیان کرد: تمام تمهیدات لازم برای جلوگیری از شیوع « کووید -۱۹» در امامزادگان و بقاع متبرکه اتخاذ شده و آموزش‌های لازم  توسط کارکنان شبکه بهداشت و درمان در بقاع متبرکه ،اداره ها و مراکز مختلف انجام شد .
وی اضافه کرد: توصیه می‌شود، مردم از حضور و تجمع در مکان های شلوغ شهرستان خودداری کنند و افرادی که علایم مشکوک به بیماری دارند به موقع به مراکز درمانی مراجعه کنند.

همچنین مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در این استان به ۸۱ نفر خبر داد.

ابراهیم سلمانی روز شنبه به ایرنا گفته بود: این آمار تا ظهر شنبه به ثبت رسیده و آزمایش این تعداد مثبت بوده است.