گردشگری و توریسم

آغاز طرح اشتغالزایی آستان قدس رضوی در مناطق محروم ارسباران

محمدیوسف شاکری، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بر اساس این طرح که با همت و سرمایه معاونت محرومیت زدایی آستان قدس رضوی و تلاش خادمیاران عرضه کارآفرینی اجرا می شود،  ۱۰۵ نفر بطور مستقیم و ۲۰۸ نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار شدند.

وی هدف اصلی از اجرای این طرح را زدودن چهره محرومیت از روستاهای شهرستان های هوراند و اهر اعلام کرد و اظهار داشت: جلوگیری از مهاجرت مردم این نواحی محروم به شهر از اهداف این طرح است.

مسوول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در آذربایجان‌شرقی گفت: بر اساس این طرح، تعداد ۵۳۴ راس گوسفند با هماهنگی فرمانداری، مدیریت جهاد کشاورزی و دامپزشکی این شهرستان ها، تحویل روستاییان محروم منطقه شده است و تا پایان سال جاری تعداد گوسفندان تحویلی به آنان به ۳ هزار و ۱۵۰ راس می رسد.

شاکری، با بیان اینکه این طرح ۵ ساله اجرا می شود، ادامه داد: ایجاد اشتغال پایدار، محرومیت زدایی و آموزش دامپروری صنعتی و مدرن برای روستاییان از طریق استفاده از تکنولوژی و فن آوری های روز دنیا، استفاده از فلاشینگ، سیدرگذاری در راستای افزایش بهره وری و دوقلوزایی و استفاده از زیرساخت‌های موجود منطقه از دیگر اهداف این طرح است.

وی یادآوری کرد: در این طرح برای هر یک از دام ها شناسنامه در نظر گرفته می‌شود و با نظارت و استفاده از اساتید مجرب دامپزشک و علوم دامی خادمیار سعی می شود یک دامدار آموزش دیده را که توان کارآفرینی برای دیگران را نیز دارد وارد این چرخه کرد.