گردشگری و توریسم

مردم به شایعات در خصوص ویروس کرونا توجه نکنند

احمد طهرانی عصر شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به شرایط موجود در جامعه، انتشار مطالب نادرست در این زمینه می‌تواند تبعات اجتماعی زیادی داشته باشد.
وی اظهار داشت: مشارکت اجتماعی برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در این شهرستان اجتناب ناپذیر است و این سرمایه اجتماعی باید در این راستا تقویت شود.
طهرانی گفت: مقابله با ویروس کرونا یک موضوع فراگیر است که مشارکت آحاد جامعه برای پیشگیری از شیوع و ابتلا به آن ضروری است.
وی افزود: رعایت بهداشت فردی، توجه به توصیه‌ها و هشدارهای وزارت بهداشت، همراهی با دستگاه‌های اطلاع‌رسانی و جلوگیری از پخش شایعات جزو مهمترین وظایف عموم جامعه در پیشگیری از شیوع و ابتلا به ویروس کرونا است.
فرماندار خمین، توقف فعالیت تالارها، کافی نت‌ها، گیم نت‌ها، باشگاه‌های ورزشی، ورزشگاه هدف اماکن آموزشی و فرهنگی،  با هدف جلوگیری از اجتماع مردم را از اقدامات این شهرستان در پیشگیری از شیوع کرونا بیان کرد.
طهرانی گفت: شست و شوی معابر و اماکن عمومی، بازارچه‌ها و مراکز تجاری، ناوگان حمل و نقل عمومی در چندین نوبت در مناطق شهری و روستایی از مهمترین اقدامات برای مقابله با کووید ۱۹ در خمین است.
وی تصریح کرد: با توجه به گسترش ویروس کرونا، امسال ستاد اسکان فرهنگیان در خمین تشکیل نمی‌شود و تمام مراکز اقامتی دولتی در این ایام تعطیل هستند.
فرماندار خمین افزود:  مسافران ورودی به شهرستان از سمت تهران و گلپایگان رصد و سلامت آنان در این ورودی‌ها کنترل می‌شود.
طهرانی ادامه داد: دهیاران برای شناسایی‌، کنترل ورود و خروج و اسکان افراد ناشناس در روستا و اطلاع سریع موضوع به خانه‌های بهداشت آمادگی کامل دارند.
وی اظهار داشت: ادامه تعطیلی میدان دام، تداوم تعطیلی اماکن و محل‌های اسکان خصوصی مسافران نظیر مسافرخانه‌ها و پرهیز مشاوران املاک از معرفی و اسکان افراد غیر بومی در شهرستان از دیگر اقدامات در خمین برای مقابله با کرونا است.
فرماندار خمین با اشاره به تعطیلی مدارس تاپایان امسال و ماندن دانش آموزان در منزل به منظور جلوگیری از ابتلا به کرونا گفت: محتوای آموزشی دوره ابتدایی و متوسطه در کارگاه تولید محتوای آموزش و پرورش این شهرستان تهیه و در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه بیت تاریخی امام خمینی(ره) یکی از جاذبه های گردشگری خمین است ، ادامه داد: این مکان تاریخی در پایان سال و تعطیلات نوروز پذیرای گردشگران بسیاری است و به منظور جلوگیری از گسترش ویروس کرونا بازدید از این مکان متوقف شد.
فرماندار خمین با تقدیر از پزشکان، پرستاران و کادر درمانی در مسیر مبارزه با بیماری کرونا و ارائه خدمات به مردم، گفت: پزشکان، پرستاران و کارکنان بیمارستان‌ها در این روزها در صف اول مبارزه با کرونا قرار دارند.
طهرانی از شهروندان خواست با پرهیز از مسافرت و حضور در خیابانها مسئولان را درمقابله با کووید ۱۹ یاری کنند.
کرونا، ویروس شایعی است که هرسال زمستان با علایم سرماخوردگی مشاهده می‌شد، اما از سال ۲۰۰۲ این ویروس جهش ژنتیکی داشته و ابتدا خود را با بیماری سارس، پس از آن مرس و در حال حاضر به شکل کووید ۱۹ نشان داده  که با دوره نهفتگی ۲ تا ۱۴ روز و با تظاهراتی نظیر تب بالا، سرفه، تنگی نفس، سردرد و گاهی با  اسهال و استفراغ همراه است.