گردشگری و توریسم

برف و کولاک مناطق کوهستانی زنجان را دربر می‌گیرد

حسین سلطانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آسمان زنجان از اواخر وقت جمعه با ورود یک سامانه بارشی به این منطقه با افزایش پوشش ابر مواجه شده است که به تدریج با بارش های رگباری باران و در برخی نقاط با احتمال رعدوبرق و وزش باد نسبتا شدید همراه خواهد شد.

وی اظهار داشت: انتظار می رود عمده بارندگی‌ها در مناطق غربی و جنوب غربی استان اتفاق بیفتد و در مناطق کوهستانی بارش برف و وقوع کولاک طی این روز محتمل خواهد بود.

سلطانی با بیان اینکه فعالیت این سامانه تا اوایل وقت فردا /یکشنبه ۱۸ اسفند ماه/ ادامه خواهد داشت و احتمال بارش وجود دارد اما از بعدازظهر یکشنبه این سامانه از استان خارج شده و پس از آن تا پایان هفته شرایط نسبتا پایداری در منطقه حاکم خواهد بود.

وی تصریح کرد: پیش بینی می شود صبح دوشنبه /۱۹ اسفند ماه/ هوای زنجان مقداری سرد شود و پس از آن دمای هوا در این استان روند افزایش خواهد داشت.

سلطانی میزان دمای فعلی شهر زنجان را چهار درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد و اظهار داشت: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت چهار درجه سانتیگراد کاهش نشان می دهد.

وی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته ابهر با دمای ۲- درجه و آببر مرکز شهرستان طارم نیز با ۲۲+ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرم ترین مناطق این استان بودند.

در حال حاضر، استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند، داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شوند.